Skicka krypterad e-post till ansökningsservicen

Krypterad e-post skiljer sig från vanlig e-post på det sättet att meddelandets innehåll är krypterat. Tack vare krypteringen är det mycket svårt för utomstående att komma åt meddelandets innehåll.

Gör såhär om du vill skicka krypterad e-post till Helsingfors universitets ansökningsservice:

Öppna följande adress i din webbläsare: https://securemail.helsinki.fi/index.cgi

Skriv din e-postadress i fältet "Avsändare". Adressen får inte vara en helsinki.fi-adress. (Om du är studerande eller anställd vid Helsingfors universitet och vill skicka meddelandet från din helsinki.fi-adress, ska du istället för dessa anvisningar följa Helsingfors universitets Helpdesks anvisningar för hur man skickar krypterad e-post.)

Gör räkneoperationen ovanför fältet "Bekräftelse" och skriv svaret i fältet "Bekräftelse".

Tryck på "Fortsätt".

En ny sida öppnas. Skriv adressen studera@helsinki.fi i fältet "Mottagare" och rubriken för ditt ärende i fältet "Ämne", exempelvis "Begäran om omprövning: huvudantagningen, kandidatprogrammet i konstforskning".

Skriv ditt ärende i fältet "Meddelande".

Om du vill skicka en eller flera filer som bilaga till meddelandet, tryck på "Browse", välj de filer du vill bifoga och tryck på "Bifoga". Vi ber att du i första hand skickar PDF-filer som bilaga.

Tryck på knappen "Sänd".

En bekräftelse på att meddelandet har skickats visas på skärmen.

Om du vill spara meddelandet för dig själv, välj önskat format i rullgardinsmenyn och tryck sedan på knappen "Spara".

För att avsluta tryck på knappen "Avsluta".