Luottamuksellisen sähköpostiviestin lähettäminen hakijapalveluille

Luottamuksellinen sähköpostiviesti poikkeaa tavallisesta sähköpostiviestistä siten, että viestin sisältö on salattu. Näin sivullisten on hyvin vaikeaa saada selville viestin sisältö.

Jos haluat lähettää Helsingin yliopiston hakijapalveluille luottamuksellisen sähköpostiviestin, toimi seuraavasti.

Mene selaimella seuraavaan osoitteeseen: https://securemail.helsinki.fi/index.cgi?recipient=hakijapalvelut@helsinki.fi&lang=fi

Kirjoita kenttään "Lähettäjä" sähköpostiosoitteesi. Sähköpostiosoite ei saa olla helsinki.fi-osoite. (Jos olet Helsingin yliopiston opiskelija tai työntekijä ja haluat käyttää lähettäjän osoitteena helsinki.fi-sähköpostiosoitettasi, niin sinun on tämän ohjeen asemesta noudatettava Helsingin yliopiston Helpdeskin laatimaa ohjetta luottamuksellisen sähköpostiviestin lähettämisestä.)

Suorita kentän "Tunnus" yläpuolella näkyvä laskutoimitus ja kirjoita laskutoimituksen lopputulos kenttään "Tunnus".

Napsauta painiketta "Jatka".

Näytölle ilmestyy uusi sivu, jossa viestin vastaanottajaksi on automaattisesti merkitty hakijapalveluiden sähköpostiosoite.

Kirjoita kenttään "Aihe" viestisi aihe, esimerkiksi "Oikaisuvaatimus: päähaku, taiteiden tutkimuksen kandiohjelma", "Lukuvuosi-ilmoittautuminen: kuitti maksetusta ylioppilaskunnan jäsenmaksusta" tai "Hakemus erityisjärjestelyistä englannin valintakokeeseen".

Kirjoita kenttään "Viesti" viestisi sisältö.

Jos haluat lähettää viestisi mukana yhden tai useamman tiedoston, niin napsauta painiketta "Browse", valitse lähetettävät tiedostot, napsauta painiketta "OK" ja napsauta painiketta "Liitä". Pyydämme, että lähettämäsi tiedostot olisivat ensisijaisesti pdf-muotoisia.

Napsauta painiketta "Lähetä".

Näytölle ilmestyy vahvistus siitä, että viestin lähettäminen onnistui.

Jos haluat tallentaa lähettämäsi viestin itsellesi, valitse viestin tallennusmuoto pudotusvalikosta ja sitten napsauta painiketta "Tallenna".

Lopuksi napsauta painiketta "Lopeta".