Avoin yliopisto: Kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien opinnot

Osa kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien kandiohjelman opinnoista tarjotaan kaikille avoimina yliopisto-opintoina. Voit opiskella yksittäisiä kursseja tai laajempia opintokokonaisuuksia (30 op).

Haaveiletko opettajan, toimittajan, kirjailijan tai tiedottajan urasta tai tehtävistä esimerkiksi kirjasto- tai kulttuurialalla? Oletko kiinnostunut omista ja  lähialueidemme vähemmistökielistä ja -kulttuureista?

Kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien kandiohjelmassa voit oman kiinnostuksesi mukaan erikoistua joko kieleen tai kirjallisuuteen tai opiskella molempia.

Kesäopinnot

Avoimessa yliopistossa voit opiskella myös kesällä; kursseja alkaa aina toukokuun alusta elokuun loppuun saakka. Valtaosa opinnoista järjestetään verkossa.

Ennakkotietoa avoimen yliopiston lukuvuoden 2024-2025 opinnoista

Tutkintoon kuuluvat kieli- ja viestintäopinnot.

Yhteisiä opintoja (kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien kandiohjelma) Avoimina yliopisto-opintoina tarjonnassa yksittäisiä koulutusohjelman yhteisten opintojen opintojaksoja.
Yhteisiä opintoja (humanistinen tiedekunta) Avoimina yliopisto-opintoina tarjonnassa yksittäisiä tiedekunnan yhteisten opintojen opintojaksoja.
Kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien opintosuunnat

Voit opiskella avoimina yliopisto-opintoina koulutusohjelman kaikkien opintosuuntien mukaisia opintoja ja kursseja romanikielen- ja kulttuurin oppiaineesta. Voit myös opiskella puheviestinnän kursseja ja  suomea vieraana kielenä. Opinnot ovat Helsingin yliopiston kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien kandiohjelman mukaisia.

Ennakkotietoa opinnoista lukuvuonna 2024-2025

Nyt voit tutustua myös avoimen yliopiston opintotarjonnan ennakkotietoihin lukuvuodelle 2024-2025.

Tarkempia tietoja julkaistaan sitä mukaa, kun opetuksen yksityiskohdat varmistuvat. Lukuvuoden valmis opintotarjonta on nähtävillä heinäkuussa.

Ohjeita opiskeluun ja opintoneuvonta

Löydät opiskeluun liittyvää tärkeää tietoa Opiskelijan ohjeista.

Uudelle opiskelijalle: Tutustu opiskelun muistilistaan, josta löydät kootusti opiskelun eri vaiheisiin liittyvät käytännöt ja ohjeet.

Mikäli et löydä kysymykseesi vastausta, ota yhteyttä!

Olet tervetullut osallistumaan myös kaikille avoimiin ja maksuttomiin Opiskelutaito-webinaareihin! Webinaarit on toteutettu usean korkeakoulun yhteistyönä.

Tutkinto-opiskelijaksi?

Tutustu koulutusohjelmiin ja opiskelijaksi hakemiseen