Tutustu Helsingin yliopistoon -teemawebinaarit

Tervetuloa tutustumaan Helsingin yliopistoon ja opiskelijaelämään webinaaritallenteiden avulla.

Tutustu myös Helsingin yliopiston ruotsinkieliseen opetustarjontaan videoiden kautta.

Opiskelijaelämä Helsingin yliopistossa

Miltä Helsingin yliopiston opiskelijan arki voi näyttää? Miten opiskelijabudjetilla pärjää? Miten voi tutustua toisiin opiskelijoihin? Millaista toimintaa opiskelijajärjestöt tarjoavat?

Katso webinaaritallenne ja saat vastauksia näihin sekä muihin opiskelijaelämään liittyviin kysymyksiin.

Minäkö Helsingin yliopistoon?

Onko Helsingin yliopistoon vaikea päästä? Kuinka haastavaa opiskelu Helsingin yliopistossa on? Millaisia tukiverkostoja yliopisto tarjoaa opiskelijoille? Webinaaritallenteella opiskelijamme kertovat muun muassa henkilökohtaisesta matkastaan Helsingin yliopiston opiskelijaksi, sekä siitä miten opiskelu on vastannut ennakko-odotuksia.

Katso webinaaritallenne.

Kuinka valmistaudun valintoihin?

Miten valintakokeisiin kannattaa valmistautua? Millainen kokemus on osallistua valintakokeeseen? Kiinnostaako sinua kuulla vinkkejä lukusuunnitelman teosta ja valintakokeeseen osallistumisesta?

Katso webinaaritallenne jolla opiskelijamme kertovat esimerkiksi, miten he valmistautuivat omiin valintakokeisiinsa.

Kuinka onnistun hakemisessa?

Mistä asioista kannattaa ottaa selvää ennen haun alkamista? Mihin asioihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota hakuprosessissa? Entä mitä tapahtuu haun jälkeen?

Katso webinaaritallenne, jolla kuulet Helsingin yliopiston hakuneuvojien vinkkejä hakemiseen liittyen.

Huom! Tallenne on vuodelta 2022. Tarkista ajantasaiset hakuohjeet verkkosivuiltamme sekä Opintopolusta.