Avoin yliopisto: Lähi-idän ja islamin tutkimus

Lähi-idän ja islamin tutkimus on kulttuurien tutkimuksen kandiohjelman opintosuunta. Osa Lähi-idän ja islamin tutkimuksen opinnoista tarjotaan kaikille avoimina yliopisto-opintoina. Voit opiskella yksittäisiä kursseja tai laajemman opintokokonaisuuden (15 op).

Lähi-idän ja islamin tutkimuksen opiskelija syventyy monipuolisesti Lähi-itään ja/tai islamiin. Lähi-idän ja islamin tutkimus on monitieteistä alue- ja kulttuurintutkimusta, jossa kohteena ovat alueen yhteiskunnat, kulttuurit, politiikka, historia ja uskonnot. Islamin osalta voi valita myös uskonnonopettajan linjan.

Lähi-idän ja islamin tutkimuksen opintokokonaisuudet ja yksittäiset kurssit

Voit opiskella joko sinulle sopivia yksittäisiä kursseja tai suorittaa laajemman opintokokonaisuuden (15 op).

Opintomme vastaavat Helsingin yliopiston kulttuurien tutkimuksen kandiohjelmassa järjestettävää opetusta. Opintojen tarjonta vaihtelee vuosittain.

Islamin tutkimuksen opintoja Voit suorittaa kursseja yksittäin. Ilmoittaudu jokaiselle kurssille erikseen kurssisivulta. Osa opinnoista järjestetään englanniksi.
Lähi-idän tutkimuksen opintoja Lähi-idän tutkimuksen opinnoista on Avoimessa yliopistossa tarjolla yksittäisiä opintojaksoja. Opintotarjonta voi vaihdella vuosittain.

Voit suorittaa kursseja yksittäin tai 15 opintopisteen laajuisen opintokokonaisuuden. Jos haluat suorittaa useampia kursseja, ilmoittaudu jokaiselle kurssille erikseen kurssisivulta. Osa opinnoista järjestetään englanniksi.

KUKA-LIS530 Islamin tutkimuksen opintokokonaisuus (15 op) Jos haluat suorittaa opintokokonaisuuden (15 op), valitse kolme alla näkyvistä kursseista.

Pilotoimme osassa kesäopinnoista 2024 uutta SISU-järjestelmää. Kesän pilotissa ovat mukana hum. tiedekunnan aineet sekä psykologia. Löydät näiden pilotoitavien aineiden kesäopinnot kootusti.

Siirtymäsäännöt

Jos olet suorittanut aiempina vuosina Lähi-idän ja islamin tutkimuksen opintoja, voit oheiselta sivulta tarkistaa niiden vastaavuuden nykyisten kurssien kanssa.

Ohjeita opiskeluun ja opintoneuvonta

Löydät opiskeluun liittyvää tärkeää tietoa Opiskelijan ohjeista.

Uudelle opiskelijalle: Tutustu opiskelun muistilistaan, josta löydät kootusti opiskelun eri vaiheisiin liittyvät käytännöt ja ohjeet.

Mikäli et löydä kysymykseesi vastausta, ota yhteyttä!

Olet tervetullut osallistumaan myös kaikille avoimiin ja maksuttomiin Opiskelutaito-webinaareihin! Webinaarit on toteutettu usean korkeakoulun yhteistyönä.

Tutkinto-opiskelijaksi?

Tutustu koulutusohjelmiin ja opiskelijaksi hakemiseen

Ennen syksyä 2023 järjestetyt opinnot

Katso ennen syksyä 2023 järjestetyt opinnot opintotarjonnan hausta.