Anvisningar för rekryteringstjänsten

Du kan logga in i rekryteringssystemet via de bifogade länkarna eller genom att gå in och läsa en platsannons och där klicka på Sök jobbet.

Den sökande förutsätts skapa en profil och sända in sin ansökan.  Om du redan har registrerat dig men glömt ditt lösenord, får du ett nytt lösenord till din e-post via länken Har du glömt ditt lösenord? på inloggningssidan.

Vi rekommenderar att du använder Internet Explorer, Mozilla Firefox eller Google Chrome som webbläsare. Kontrollera att din webbläsare tillåter kakor och poppuppfönster.

Systemets dataskyddsbeskrivning

Varför har jag inte fått en e-postbekräftelse på att min ansökan har mottagits?

Du har inte slutfört din platsansökan i systemet. Du har endast skapat en sökandeprofil eller din ansökan är fortfarande ett utkast.

Du kan fortsätta bearbeta din ansökan inom ansökningstiden.

Varför kan jag inte logga in i rekryteringssystemet med en helsinki.fi-adress?

Problemet kan bero på att du står i anställningsförhållande till universitetet och systemet därför tolkar dig som en så kallad intern sökande. Sök lediga anställningar via SAP HR-portalen på Flamma, inte via HU:s externa webbsidor.

Hur kan jag byta kontaktspråket i ansökningsprocessen så att jag får svarsbreven på önskat språk?

Du kan byta språket i rekryteringssystemet under Kandidatprofil > Personliga inställningar > Önskat språk.

Hur ska jag namnge och spara bilagorna?

Av bilagans filnamn ska framgå den sökandes namn och namnet på anställningen som ansökan gäller. Exempel: universitetslektor historia_CV_Efternamn.
Det filformatet är PDF.

Vilket klockslag slutar ansökningstiden den sista dagen?

Ansökningstiden går ut klockan 23.59 finsk tid (EEST) den annonserade sista ansökningsdagen.

Hur kan jag försäkra mig om att de uppgifter jag uppgett i min sökandeprofil har registrerats?

När du förflyttar dig från en flik till en annan sparar systemet automatiskt de uppgifter du redan har uppgett. Du kan också logga ut ur systemet och fortsätta senare.

Kan jag komplettera eller göra ändringar i min ansökan efter att jag har skickat den?

När du har skickat in din ansökan kan du inte längre göra ändringar i det ansökningsbrev du skrivit i systemet. Om du behöver redigera ditt ansökningsbrev, kan du antingen lägga till ett nytt ansökningsbrev som separat PDF-fil under fliken Bilagor i din profil eller radera din ursprungliga ansökan helt och hållet under fliken Lediga anställningar > Mina ansökningar. Då måste du emellertid söka anställningen på nytt, men samtidigt har du tillfälle att skriva ett nytt ansökningsbrev.

Om du glömmer att bifoga en bilaga till din ansökan, kan du lägga den till din profil genom att logga in i systemet på nytt. Det är önskvärt att sökande inte redigerar eller lägger till bilagor efter ansökningstidens utgång.