Ovet auki avoimeen!

Infowebinaari käynnistää avoimen yliopiston uuden lukuvuoden 29.8.2024 klo 17.00. Lisäksi pääset orientoitumaan opintoihin virtuaalisen infopolun ja tiedekuntakohtaisten infojen avulla.
Ovet auki avoimeen! infowebinaari 29.8.2024

Avoimen yliopiston lukuvuoden 2024-2025 käynnistää torstaina 29.8.2024 klo 17.00-18.00 verkossa toteutettava infowebinaari.

Kiinnostaisiko avoimessa yliopistossa opiskelu sinua, mutta et tiedä, kuinka ilmoittautua mukaan tai mistä ja miten etsiä tarjonnassa olevia kursseja? Haluaisitko kuulla muita hyödyllisiä vinkkejä opintojen alkutaipaleelle? Tai kiinnostaako sinua tutkintotavoitteinen opiskelu ja tieto avoimen yliopiston väylähausta?

Tervetuloa mukaan osallistumaan Ovet auki avoimeen! infowebinaariin, joka toteutetaan Zoom-videoviestintäpalvelun kautta.

OAA! infowebinaarin osallistumislinkki (Zoom)

Ohjelma:

• Webinaarin avaus (Zoom-tila avautuu noin klo 16.50, ohjelma käynnistyy klo 17.00)
  • Avoin yliopisto pähkinänkuoressa
  • Opiskeluvinkit avoimen yliopiston opiskelijoille
  • Avoimen väylä
  • Webinaari päättyy klo 18.00 mennessä

Tilaisuus on interaktiivinen ja osallistujien on mahdollista esittää kysymyksiä sen aikana. Kysymyksiin on mukana vastaamassa avoimen yliopiston koulutusasiantuntijoita ja opintoneuvojia sekä Helsingin yliopiston hakuneuvojia. Halutessasi voit myös lähettää ennakkokysymyksiä e-lomakkeella 22.8.2024 saakka. Ennakkokysymykset pyritään mahdollisuuksien mukaan huomioimaan webinaarin esitysten sisällöissä.

Webinaari toteutetaan suomeksi. Infotapahtuma on yleisluontoinen, joten tiettyjä opintoja tai tiettyä koulutusohjelmaa koskeviin kysymyksiin saat parhaiten vastauksen olemalla yhteydessä suoraan opintoneuvontaamme. Infossa ei anneta tieteenalakohtaista opinto-ohjausta.

Jos et ole ennen käyttänyt Zoomia, löydät tekniset ohjeet Zoom-tapahtumaan osallistumiseen yliopiston HelpDeskin sivuilta.

Tapahtuman tiedotusta voit seurata myös klikkaamalla itsesi osallistujaksi Facebook-tapahtumaan.

Löydät lisätietoa aiheista näiden linkkien kautta:

Tiedekuntakohtaiset infot ja orientaatiot

Toivoisitko lisätietoa tietyn tiedekunnan opinnoista? Verkkosivuiltamme löydät kattavasti tietoa, mutta lisäksi on tarjolla myös seuraavat infot opintojasi tukemaan:

Humanistisen tiedekunnan infowebinaari 22.8.2024 klo 17.00-18.00

Tervetuloa Humanistisen tiedekunnan kaikille avoimista opinnoista kertovaan webinaariin 22.8.2024 klo 17.00-18.00. Ohjelmassa esitellään muun muassa opiskelua avoimessa yliopistossa, kirjaston käyttöä opinnoissa, tulossa olevaa opintotarjontaa sekä avoimen yliopiston opintoja tutkinto-opintoihin hakemisen polkuna, Mukana webinaarissa ovat tiedekunnan opetuksesta vastaava varadekaani, hakupalveluista valintasuunnittelija sekä jatkuvan oppimisen koulutusasiantuntijoita.

Webinaari toteutetaan Zoomissa ja se on kaikille avoin. Osallistumislinkki. (Salasana: 648841)

Kasvatustieteellisen tiedekunnan orientaatio-Moodle

Oletko kiinnostunut kasvatustieteellisen tiedekunnan avoimista opinnoista? Erityisesti uusille opiskelijoille suunnatusta kasvatustieteellisten opintojen orientaatio-Moodlesta löydät lisätietoja, nostoja opintotarjonnasta ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Moodle on avoinna ympäri vuoden.

Bio- ja ympäristötieteellisen ja maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan orientaatio-Moodle

Oletko kiinnostunut bio- ja ympäristötieteellisen tai maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan avoimista opinnoista? Näiden tiedekuntien opinnoista kiinnostuneille uusille opiskelijoille on tarjolla tiedekuntien yhteinen orientaatio-Moodle.  Bio- ja ympäristötieteellisten ja maatalous-metsätieteellisten opintojen orientaatio-Moodlesta löydät lisätietoja, nostoja opintotarjonnasta ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Moodle on avoinna ympäri vuoden.

Muiden tiedekuntien opintojen orientaatiomateriaalit

Virtuaaliselta infopolultamme löydät kattavasti eri tiedekuntien avointen opintojen orientaatiomateriaaleja ja myös makupaloja opinnoista.

Seikkaile virtuaalisella infopolulla

Miten löytää kiinnostavimmat kurssit Helsingin yliopiston avoimen yliopiston tarjonnasta? Haluaisitko tutustua makupaloihin opinnoistamme, saada opiskeluteemaisia vinkkejä tai kuulla aikuiskoulutustuen tarjoamista mahdollisuuksista?

Virtuaalinen infopolku kutsuu sinut interaktiiviselle seikkailulle avoimien yliopisto-opintojen maailmaan. Tervetuloa tiedon äärelle! Polulta saat opastusta käytännön asioissa ja inspiraatiota oman opintopolkusi rakentamiseen.

Polun sisältöjä pääset tutkimaan napauttamalla interaktiivisia painikkeita polun eri kohdissa. Voit pysähtyä tutustumaan tarkemmin juuri sinua kiinnostaviin sisältöihin. Osa polun linkeistä avautuu uuteen välilehteen vieden sinut esimerkiksi verkkosivuillemme. Välilehden sulkemalla pääset takaisin polulle. Kunkin pysähdyspaikan ympärille on koottu kyseisen teeman mukaisia sisältöjä. Infopolku toimii parhaiten tietokoneella tai tabletilla.

Hyppää infopolulle tämän linkin kautta. (Linkki avautuu uuteen välilehteen.)

Infopolun sisällöt löytyvät myös kaikille saavutettavassa muodossa tekstivastineena.

Kuva: Wilma Hurskainen