VIExpert - Venäjän ja itäisen Euroopan asiantuntijaopinnot

Hae opiskelemaan VIExpert-asiantuntijaopintoihin!

Suomesta löytyy asiantuntemusta Venäjään, muuhun Euraasiaan ja itäiseen Eurooppaan liittyen niin tutkimuksen, politiikan, hallinnon, liike-elämän kuin kulttuurinkin saroilla. Tätä asiantuntemusta tarvitaan tulevaisuudessakin, vaikka maailmanpoliittinen tilanne on muuttunut Venäjän aloittaman Ukrainan sodan myötä. VIExpert-asiantuntijaopinnot on luotu vahvistamaan Venäjään, muuhun Euraasiaan ja itäiseen Eurooppaan liittyvää monitieteistä osaamista ja asiantuntijuutta. Ainutlaatuinen valtakunnallinen yliopistoverkosto mahdollistaa monipuolisen kurssitarjonnan, joka kouluttaa asiantuntijoita yhteiskunnan ja liike-elämän tarpeisiin. Valitse sinäkin VIExpert!

Mitä VIExpert antaa sinulle?
  • Eväät monitieteiseen alueasiantuntijuuteen Euraasiaa, ml. Venäjää ja Keski-Aasian maita, ja itäistä Eurooppaa, ml. Ukrainaa ja itäisen Keski-Euroopan maita, koskien
  • Erinomaiset verkostoitumismahdollisuudet muiden ko. alueista kiinnostuneiden opiskelijoiden ja niitä tutkivien kanssa
  • Työelämävalmiuksia (mm. kursseilla ryhmätöitä, konferessiesityksen laatiminen, projektin suunnittelua ja mielenkiintoisia vierailukohteita opintomatkalla, alumnien tapaamisia)

VIExpert-opiskelijana saat nauttia lukuisten eri asiantuntijoiden luennoista VIExpert-kesäkoulussa Lammin biologisella asemalla, saat tukea graduprosessiin joko lähi- tai etäopetuksena VIExpert-tutkielmaseminaareissa, pääset valmistelemaan konferenssiesityksen osana Näkökulmia-kurssia, saat käyttöösi noin 70 kurssin valikoiman (ohjelmassa suoritetaan min. 25 op:n VIExpert-opinnot + ko. alueisiin liittyvä gradu) sekä voit osallistua ulkomaille suuntautuvalle opintomatkalle (Kosovo ja Pohjois-Makedonia 2022, Uzbekistan 2019) .

Mikä VIExpert?
Opiskelijalle

Tästä löytyy käytännön tietoa opiskelijalle ja hakijoille