Vår e-post adress är: studera(at)helsinki.fi
Skicka inte meddelanden per e-post som innehåller personlig information (t.ex. personbeteckning eller annan konfidentiell information).
Vår chatt är öppen dygnet runt. I chatten svarar Hubotten, Ansöknings- och studentrådgivningens kundservicebot. Om botten inte vet svaret kan det överföra samtalet till mänskliga kollegor (om de är tillgängliga) eller så kan det vidarebefordra ditt meddelande.
Kundservicechatten är öppen på denna sida tisdagar, onsdagar och fredagar kl. 12–14. Chatten finns på höger sida på denna sida.
Om du redan har skickat oss e-post, kan du nämna det för att underlätta svarsprocessen. Kopiera inte ett långt e-postmeddelande till chat-diskussionen.
Märk väl att en rådgivare kan under rusningstid ha flera chat-diskussioner på gång samtidigt.
Chat-servicen passar bäst för korta frågor du undrar över. Kontakta oss gärna per e-post om du har en längre fråga.
Vår telefonservice är öppen torsdagar kl. 12-14.
Under höstterminen 2023 kan du komma och träffa ansökningsrådgivare i Kajsahusets Handledningshörnan (Fabianinkatu 30) och fråga över ansökning i följande tidpunkter:
tisdag 14.11. kl. 14–16
tisdag 5.12. kl. 14–16
tisdag 19.12. kl. 14–16
Kom ihåg att kolla gällande tider från denna webbsida innan du besöker oss.
Vi betjänar i frågor gällande ansökan. De som kommer på rådgivning betjänas i ankomstordning, och du behöver inte boka en skild tid. Observera att vi inte nödvändigtvis hinner betjäna alla sökande om det finns långa köer till rådgivningen. Märk väl att vi inte tar emot ansökningsbilagor.
Facebook: HelsinkiUniversity
Instagram: @universityofhelsinki
Twitter: @helsinkiuni
Ansökningsservicen
PB 24
00014 Helsingfors universitet