Campus Vik

Mångvetenskapliga Campus Vik grundades 1946 och ligger i Helsingfors geografiska centrum.
Fakulteter

Campus Vik är ett center för undervisning och forskning i biovetenskap, agrikultur-forstvetenskaplig, farmaci och veterinärmedicin. Närmare 1900 personer arbetar på Campus Vik och antalet studenter är över 6 000.

Upptäck fakulteterna och deras banbrytande forskning genom videor.

Forskningsinstitut

Utöver universitetets enheter finns här också flera sektorforskningsinstitut som universitetet samarbetar med.

Presentationsvideo för campus i Vik

Den här engelskspråkiga videon presenterar forskningen, undervisningen och den sociala interaktionen på campus i Vik, fakulteternas forskningsstationer, de andra aktörerna på campus och campusmiljön.

Boka lokal

Olika slags undervisningslokaler hyrs ut inom den allmänna bokningen av lokaler.

På presentationssidorna för undervisningslokalerna finns information om lokalerna som kan bokas, deras prissättning, villkoren för bokning och avbokning samt lokalbokningens kontaktuppgifter.

I Vik Info Center Korona finns t.ex. en lärstudio med 188 platser och ett brett utbud av AV-teknik.

Lokaler på forskningsstationer

Våra forskningsstationer fungerar som bas för högklassig forskning och tillhandahåller tjänster för bland annat läger och seminarier. Vi erbjuder inkvartering till ett rimligt pris samt smaklig lokalt producerad mat och festservering för såväl internationella forskningsgrupper som grupper som letar efter en mötesplats i närområdet. Välj den perfekta platsen för möten och avkoppling – samtidigt understöder du den forskning som bedrivs på stationen! Genom att använda våra forskningsstationers lokaler kan du beroende på stationen ordna möten för upp till 170 personer och samtidigt ta del av forskningen på stationen. Stationerna är öppna året runt och välkomnar gästforskare.

Tjänster

Studentservicen betjänar alla studeranden vid universitetet. På Campus Vik ligger tre UniCafe restauranger och Vanhankaupunginlahti erbjuder bra möjligheten till friluftsliv. Stadbiblioteked finns i Infocenter Korona.

Läge och tra­fik­för­bin­del­ser

Viikki Campus ligger ca10 km från stadens centrum.