Campus Vik

Campus Vik grundades 1946 och ligger i Helsingfors geografiska centrum.
Plats och transportförbindelser

Campus Vik är ett center för undervisning och forskning i biovetenskap, jord- och skogsvetenskaper, farmaci och veterinärmedicin. Campus ligger ca10 km från stadens centrum.

HRT reseplanare

Kampuskartor som pdf

Fakulteter på Campus Vik

Mångvetenskapliga Campus Vik grundades 1946 och ligger i Helsingfors geografiska centrum. Campus Vik är ett center för undervisning och forskning i biovetenskap, jord- och skogsvetenskaper, farmaci och veterinärmedicin. Närmare 1 900 personer arbetar på Campus Vik och antalet studenter är över 6 000.

Välkommen till Campus Vik!

Campus Vik grundades 1946 och ligger i Helsingfors geografiska centrum.

Byggnader
Enheter på Campus Vik

Utöver universitetets enheter finns här också flera sektorforskningsinstitut som universitetet samarbetar med. Viikin normaalikoulu, den välkända normalskolan där Helsingfors universitets lärarstuderande praktiserar, och utvecklingscentret Helsinki Think Company är också etablerade delar av verksamheten.

Tjänster

Studentservicen betjänar alla studeranden vid universitetet. På Campus Vik ligger tre UniCafe restauranger och Vanhankaupunginlahti erbjuder bra möjligheten till friluftsliv. Stadbiblioteked finns i Infocenter Korona.