Boka lokal

Helsingfors universitet har lokaler för just ditt evenemang, allt från festsalar till föreläsningssalar. Det finns lokaler på fyra campus: i centrum, Vik, Gumtäkt och Mejlans. Du kan också hyra lokaler på våra forskningsstationer. Vi har forskningsstationer runt om i hela Finland.
Andra evenemangslokaler

Andra lokaler du kan boka för ditt evenemang är till exempel Porthania III (på Centrumcampus), evenemangstorget i Vik eller andra undervisningslokaler. Mera information om lokaler på vår finska eller engelska sidor.

Lokaler på universitetets forskningsstationer

Våra forskningsstationer fungerar som bas för högklassig forskning och tillhandahåller tjänster för bland annat läger och seminarier. Vi erbjuder inkvartering till ett rimligt pris samt smaklig lokalt producerad mat och festservering för såväl internationella forskningsgrupper som grupper som letar efter en mötesplats i närområdet. Välj den perfekta platsen för möten och avkoppling – samtidigt understöder du den forskning som bedrivs på stationen! Genom att använda våra forskningsstationers lokaler kan du beroende på stationen ordna möten för upp till 170 personer och samtidigt ta del av forskningen på stationen. Stationerna är öppna året runt och välkomnar gästforskare.

Uthyrning av undervisningslokaler

Drygt 400 olika slags undervisningslokaler hyrs ut inom den allmänna bokningen av lokaler. Du kan välja mellan små föreläsningsrum, behändiga seminariesalar och kompakta auditorier.

På presentationssidorna för undervisningslokalerna finns information om lokalerna som kan bokas, deras prissättning, villkoren för bokning och avbokning samt lokalbokningens kontaktuppgifter.

Långvarig uthyrning av lokaler för företag

Universitetet hyr också ut lokaler till företag för långvarigt bruk. Det finns ett mångsidigt utbud av bland annat kontorslokaler, laboratorier och grupparbetsrum.

Förfrågningar gällande långvarig lokalhyra: uthyrningschef Minna Rannikko.

Du kanske också är intresserad av