Nyhetsbrev

Vill du få Helsingfors universitets viktigaste och intressantaste vetenskapsnyheter direkt till din e-post? Prenumerera på våra nyhetsbrev och håll dig uppdaterad!
Nyhetsbrev om vetenskapliga teman

Helsingfors universitets nyhetsbrev erbjuder de senaste forskningsnyheterna om teman som intresserar dig.

Välj antingen ett brev med allmänna vetenskapsnyheter eller ett brev som handlar om hållbarhet, hälsa, utbildning och lärande, samhälle eller människans teknik. Med undantag för det sistnämnda är nyhetsbreven på finska, och respektive brev publiceras några gånger om året.

Ansökan och utbildning

Nyhetsbrevet för studiehandledare och ämneslärare

Nyhetsbrevet innehåller information om evenemang och andra tjänster för sökande, Helsingfors universitets utbildningsprogram och hur man söker till denna. Det utkommer ca en gång i månaden.

Ansökningsservicens nyhetsbrev

Är du intresserad av att få informationen om att ansöka till och studera inom de finsk- och svenskspråkiga kandidat- och magisterprogrammen utbildningsprogrammen vid Helsingfors universitet? Prenumerera på Ansökningsservices nyhetsbrev till din e-post

Tankehörnans nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrev från Tankehörnan och var bland de första som får veta vad som händer och vilka program som erbjuds på Tankehörnans vetenskapliga skådeplats som är öppen för alla.

Vetenskapsfostran

I nyhetsbrevet om vetenskapsfostran kan du följa de aktuella nyheterna och kursutbudet för vetenskapsfostran vid Helsingfors universitet. Vetenskapsfostran erbjuder aktiviteter för barn och ungdomar och stöd för lärare. Se ett exempel på ett nyhetsbrev om vetenskapsfostran.

ThinkLetter för alumner

Nyhetsbrev med universitetsnyheter och evenemang för alumner skickas 10 gånger per år på finska och svenska samt sex gånger per år på engelska. ThinkLetter Alumni får man genom att registrera sig som alumn.

Nationalbibliotekets nyhetsbrev

I Nationalbibliotekets tvåspråkiga nyhetsbrev finns info om aktuella nyheter, evenemang och utställningar.

Nationalbibliotekets nyhetsbrev för biblioteks-, arkiv- och museiproffs

I nyhetsbrevet finns nyheter samt information om evenemang och utbildningar som riktar sig till proffs inom branschen.

Nationalbibliotekets nyhetsbrev för forskare

I brevet finns information om de viktigaste nyheterna och evenemangen.

Tidigare utgivna nyhetsbrev hittar du här.