Helsingfors universitet i sociala medier

Ny kunskap och lärande tillhör alla. Därför kommunicerar Helsingfors universitet i sociala medier om forskning, undervisning och universitetsgemenskapens vardag och fest. Vi berättar om lärande, finländsk utbildning och den nyaste forskningen. Vi erbjuder foskningsbaserad kunskap som stöd för beslutsfattande. Följ oss på sociala medier!
Helsingfors universitets konton och hashtaggar på sociala medier

Facebook – University of Helsinki

När du följer oss på Facebook får du våra nyaste forsknings- och undervisningsnyheter från ett populariserat perspektiv samt en inblick i hur universitetsgemenskapens vardag ser ut.

Följ Helsingfors universitet på Facebook!

X (Twitter) – @helsinkiuni

På X berättar vi om forskning och vetenskap. Vi erbjuder forskningsbaserad kunskap som stöd för beslutsfattande i ämnen som är aktuella i samhället. Vi stöder genomslagskraften hos våra forskare som själva är aktiva på X.

Följ Helsingfors universitet på X!

Instagram – @universityofhelsinki

På Instagram berättar vi med foton och videor om hur det är att studera, undervisa och forska. Vårt Instagram-konto är ett fönster in i universitetets vardag och fest. Veckans mest intressanta vetenskapsnyheter hittar du i vår story!

Följ Helsingfors universitet på Instagram!

LinkedIn – University of Helsinki

På LinkedIn delar vi nyheter och våra forskares tankar om hur vi kunde utveckla samhället och göra livet bättre. Vi talar också om livslångt lärande och om finländsk utbildning.

Följ Helsingfors universitet på LinkedIn!

YouTube – University of Helsinki

Videor om evenemang, forskning, undervisning, lärande och våra forskare.

Följ Helsingfors universitet på YouTube!

Hashtaggar: delta i diskussionen

När vi talar om Helsingfors universitet och universitetsgemenskapen, använder vi de här hashtaggarna:

• #WeareHelsinkiUni
  • #HelsinkiUni
  • #HelsingforsUniversitet
  • #HelsinginYliopisto
  • #UniversityofHelsinki.
Fakulteter och övriga enheter i sociala medier
Rekommendationer om användning av sociala medier för universitetets personal

Universitetets rekommendationer för sociala medier hjälper dig bygga upp ditt digitala fotavtryck på ett tryggt och ansvarsfullt vis. I rekommendationerna hittar du anvisningar och information om följande frågor:

• vilka möjligheter sociala medier erbjuder för experter
  • ansvar och identitet
  • lagstiftning
  • svåra situationer
  • universitetets praxis, användarnamn och tjänster
  • tips för nybörjare, dem som redan är aktiva i sociala medier, chefer, forskare och lärare

Bekanta dig med rekommendationerna om sociala medier!

Du kanske också är intresserad av