Taiteiden yö yliopistolla 18.8.2022

Taiteiden yötä vietetään Helsingissä 18. elokuuta. Helsingin yliopisto osallistuu juhlan viettoon usean yksikön voimin.

Tapahtumat yliopistolla

Tiedekulma

Tervetuloa Tiedekulman Uuden tiedon yöhön!

Tai­tei­den yönä Uu­den tie­don klu­bi tuo yön Tie­de­kul­man la­val­le. Mil­tä näyt­tää le­pa­koi­den ja Tai­tan puu­ta­maa­nien öi­nen elä­mä? Mik­si on tär­ke­ää ym­mär­tää sekä aa­mu­virk­ku­ja että yö­kyö­pe­lei­tä? Lu­vas­sa on vii­si tie­teel­lis­tä esi­tys­tä yöl­li­sis­tä il­miöis­tä sekä pu­bi­vi­sa, jon­ka ky­sy­myk­set liit­ty­vät tie­tee­seen, tai­tee­seen ja yö­hön.

Tapahtuman kesto n. klo 17–20.30 (esitykset klo 17–19.15, pubivisa klo 19.30–20.30).

Helsingin yliopiston päärakennus

Tervetuloa Helsingin yliopiston päärakennukseen Taiteiden yönä!

Voit viettää hetken piirtäen elävää mallia tai tutustuen uudistettuihin tiloihin ja taiteeseen. Tapahtumassa pääset kurkistamaan myös saleihin, jotka yleensä ovat yleisöltä suljettuja. Vapaa pääsy.

Tapahtuman kesto klo 16.15–22.00 (Croquis-piirustusta klo 16.15–19, Päärakennuksen tilat ja taideaarteet klo 19–22).

Helsingin yliopiston Topelian sisäpiha

T-Bone Slim – New interpretations / Uusia tulkintoja

Uusia tulkintoja ja tutkimusta ”T-Bone Slimin” (Matti Valentinpoika Huhdan) elämästä ja tuotannosta Helsingin yliopiston Topelian sisäpihalla. Vapaa pääsy.

Tapahtuman kesto klo 18.00–19.00.

Kansalliskirjasto

Mitä New York Times kirjoitti kun synnyit? - Musiikkia ja Mikrofilmejä

Kansalliskirjastossa pääsee tutustumaan mikrofilmien saloihin klo 18.15-21.00. Tule yksin, kaksin tai vaikka nelistään ystävien kanssa tutkimaan mitä "Ison omenan" ykkösaviisi kirjoitti, kun vetäisit ensi henkäykset! Pohjoissalissa kävijät pääsevät tutkimaan omana syntymäpäivänään julkaistua New York Times sanomalehteä henkilökuntamme opastuksella. Jos saliin muodostuu jonoa, ei hätää sillä Kupolisalissa vieraita viihdyttää klo 18.30-19.15 Duo Ilomäki & Turriago. Illan musiikkiosuuden päättää klo 20.20 Kamarikuoro Värinä. Kuoroa johtaa musiikkipedagogi ja toimittaja Noora Hirn. Vapaa pääsy.

Tapahtuman kesto klo 18.15–21.00.

Tutustu ohjelmaan

Tutustu Helsingin Taiteiden yön koko ohjelmaan.