Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan varadekaanit ja osastojen johtajat valittu

Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan dekaanina jatkava Ritva Toivonen on nimittänyt varadekaanit ja osastojen johtajat kaudelle 1.1.2022–31.12.2025.

Tehtävät olivat avoimessa haussa ilmoittautumismenettelyllä 30.9.17.10.2021. Osastojen johtajahakijoiden julkiset kuulemistilaisuudet järjestettiin osastokohtaisesti marras-joulukuussa 2021. Varadekaanihakijoiden julkinen kuulemistilaisuus ja tiedekuntaneuvoston kuuleminen järjestettiin 14.12.2021.

Dekaani Toivosen mukaan tiedekunta aloittaa uuden nelivuotisen hallintokauden hyvässä vireessä ja talouden osalta vakaalla perustalla – pandemiasta huolimatta. Opetusohjelmien kiinnostavuus on kasvanut ja henkilöstö on uudistunut. Tiedekunta on myös huomattavasti laajempi tiedeyhteisö kuin neljä vuotta sitten.

Hyvä vire näkyy aivan konkreettisilla mittareilla kuten julkaisumäärissä, menestyksessä kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimusrahoituksessa, mukaan lukien FIRI-, ERC- ja huippuyksikkörahoitukset. Uudenlainen innovaatiotoiminta on osaltaan vahvistanut näkyvyyttä, vaikka toki olemme asiassa vasta alkutaipaleella, Toivonen toteaa.

Tiedekunta on saanut erinomaiset varadekaanit ja osastonjohtajat. Tiedeyhteisöämme lähtee luotsaamaan energinen, vastuullinen ja yhteistyökykyinen joukko, Toivonen iloitsee.

Mukana on erilaisia ihmisiä tieteenalojen, työkokemuksen ja verkostojensa perusteella, mikä on hyvä. Aloittamassa ovat myös uudet tohtoriohjelmien johtajat ja johtoryhmät. Toivotan uudet johtajat tervetulleiksi - tästä on hyvä jatkaa eteenpäin myönteisessä kasvun ja kehityksen hengessä. Suuret kiitokset kuuluvat niille erinomaisille henkilöille, jotka ovat päättäneet kautensa tiedekunnan erilaisissa johtotehtävissä.

Dekaani on valintaprosessin jälkeen päättänyt ottaa varadekaaneiksi:

• infrastruktuureista ja avoimista aineistoista vastaavana varadekaanina jatkaa professori Laura Alakukku
  • koulutuksesta ja kestävyydestä vastaavana varadekaanina jatkaa yliopistonlehtori Janna Pietikäinen
  • yhteiskunnallisesta vuorovaikutuksesta ja innovaatioista vastaava uusi varadekaani on professori Mari Sandell
  • tutkimuksesta ja tohtorikoulutuksesta vastaava uusi varadekaani on professori Anne Toppinen

ja osastojen johtajiksi: