Karoliina Haikonen brändi- ja markkinointiyksikön vetäjäksi Helsingin yliopistoon

Markkinointiyksikön vetäjä vastaa yliopiston tunnettuuden ja näkyvyyden kehittämisestä eri kohderyhmille kotimaassa ja kansainvälisesti.

Karoliina Haikonen on aloittanut Helsingin yliopiston brändi- ja markkinointiyksikön vetäjänä viestintä- ja yhteiskuntasuhteet toimialalla 13.1.2023.

Hän vastaa yliopiston tunnettuuden ja näkyvyyden kehittämisestä eri kohderyhmille kotimaassa ja kansainvälisesti. Vastuualueeseen kuuluu myös hakijamarkkinointi, avoimen yliopiston markkinointi, tapahtuma- ja konferenssipalvelut sekä Tiedekulman toiminta. Haikonen on viestintä ja yhteiskuntasuhteet toimialan johtoryhmän jäsen ja raportoi viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajalle.

– Karoliina on monipuolisesti ansioitunut brändinrakentaja ja markkinoinnin ammattilainen, jolla on näyttöjä niin kotimaasta kuin kansainvälisiltä kentiltä. Hän on kokenut prosessien ja konseptien sekä toimintatapojen ja palveluiden kehittäjä. Hänellä on myös laaja-alaista esihenkilö- ja johtamiskokemusta, sanoo viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Taina Kyllönen.

Haikonen siirtyi yliopistoon elinkeinoelämän palveluksesta, missä hän on työskennellyt parikymmentä vuotta kansainvälisen markkinoinnin, brändinkehityksen, viestinnän ja liiketoiminnan johtotehtävissä. Hän on Helsingin yliopiston alumni Viikistä.