Helsingin yliopisto Tieteiden yössä

Tieteiden yötä, tieteen omaa Helsinki-tapahtumaa, vietetään torstaina 25.1.2024. Kaupunkitapahtumassa on mukana Helsingin yliopistolta paljon ohjelmaa ja esityksiä, jotka näet tästä uutisesta. Kaikkiin Tieteiden yön tapahtumiin on vapaa pääsy!

Torstai-illan ja yön 25.1. aikana Helsingissä järjestetään kaikkiaan 47 tiedetapahtumaa. Tieteiden yön ohjelma on syntynyt yhteistyössä yli 70 tiede- ja kulttuuritoimijan kanssa. Kirjava ohjelmanjärjestäjien joukko takaa sen, että illan ja yön aikana päästään nauttimaan niin mukaansatempaavista luennoista kuin oivaltamisesta itse tekemällä.

Esimerkiksi Helsingin yliopiston Tiedekulmassa järjestetään useita tapahtumia. Metsätieteiden osaston tapahtumassa tutustutaan metsiin kaikilla aisteilla. Lapset pääsevät näkemään ultraviolettivalossa hehkuvan kukan, kuten pörriäiset sen näkisivät. Lisäksi tapahtumassa haistellaan ja kosketellaan sieniä sekä katsellaan lyhytelokuvia.

Helsingin yliopiston ohjelma

Alle on koottu ohjelma, jossa Helsingin yliopisto on järjestäjänä. Helsingin yliopiston tutkijoita ja opettajia on lisäksi mukana monissa muissakin Tieteiden yön tapahtumissa.

Jos huomaat koosteessa puutteita, lähetä korjaus- tai täydennysvinkkisi osoitteeseen: johanna.p.pellinen@helsinki.fi.

Tapahtuman koordinoinnista ja viestinnästä vastaa Tieteellisten seurain valtuuskunta. Tieteiden yötä rahoittaa Koneen Säätiö. Tapahtuma on osa Sivistyksen teemavuotta 2024.

Lisätietoa

Tieteiden yön uutinen (14.11.2023): Tieteiden yössä heittäydytään tutkitun tiedon jatkuvaan virtaan

Tieteiden yön koko ohjelma