10 Helsingin yliopiston tutkijaa on maailman siteeratuimpien joukossa omilla aloillaan

Highly Cited Researchers -lista kertoo, kenen työhön muut tutkijat ovat viitanneet eniten.

Kymmenen Helsingin yliopiston tutkijaa on omilla aloillaan maailman siteeratuimman yhden prosentin joukossa. Tutkijoista seitsemän työskentelee Helsingin yliopistossa ensisijaisesti ja kolme toissijaisesti.

Vuosittain julkaistava Highly Cited Researchers -lista kertoo, kenen työhön muut tutkijat ovat viitanneet eniten edellisen kymmenen vuoden aikana eli 2010–2020.

Lista kootaan Web of Science -indeksointi- ja hakupalvelusta. Se sisältää vertaisarvioituja julkaistuja tutkimuksia erityisesti luonnontieteistä ja lääketieteestä. Listauksen ulkopuolella ovat muun muassa humanististen ja kasvatustieteiden tutkijat.

Helsingin yliopiston tutkijat Highly Cited Researchers -listalla:

Ilmakehätieteet
Markku Kulmala
Tuukka Petäjä
Ram Oren (ensisijainen: Duke University)
Douglas Worsnop (ensisijainen: Aerodyne Research)

Elämäntieteet
Jaakko Kangasjärvi

Bio- ja ympäristötieteet
Christopher Raymond

Lääketiede
Mikael Knip
Mikko Niemi
Willem M. de Vos
Mika Kivimäki (ensisijainen: University College London)

Katso koko siteeratuimpien tutkijoiden Highly Cited Researchers -lista.

Lue lisää siteeratuimmista tutkijoista Helsingin yliopistossa.