Helsingin yliopisto liittyi mukaan Urban Tech Helsinki -hautomoon

Yliopisto, Helsingin kaupunki, Aalto-yliopisto ja Metropolia Ammattikorkeakoulu tekevät ensimmäistä kertaa hautomoyhteistyötä.

Urban Tech Helsinki -hautomo etsii puhtaita ja kestäviä kaupunkiratkaisuja. Sen tavoite on  houkutella osaajia ja tukea ja vauhdittaa tutkimuslähtöisten yritysten syntymistä ja kasvua pääkaupunkiseudulla. Helsinkiläisille startup-yrityksille suunnatun hautomon ensimmäinen hakukierros käynnistyy 30.6.

”Helsingin yliopistossa on käynnissä monia toimia, joilla vahvistetaan edellytyksiä uusien tutkimuslähtöisten innovaatioiden ja yritysten kehitykselle sekä maailmanluokan innovaatioalustojen syntymiselle. Johtavana tutkimusyliopistona tuemme sekä opiskelijoidemme että tutkijoidemme polkua ideasta kaupallistettavaksi innovaatioksi ja menestyväksi yritykseksi.

Tutkimukseemme perustuvia viime aikaisia menestystarinoita ovat mm. Nanoform ja Mobidiaq. Yhteistyö Helsingin kaupungin kanssa on tiivistä jokaisella neljällä kampuksellamme. Urban Tech Helsinki -hanke tuo merkittävän lisäelementin tähän kokonaisuuteen”, kertoo asiantuntija Pekka Pellinen yliopistosta.

Helsingin kaupungin tiedote Urban Tech Helsinki -hautomosta

Urban Tech Helsinki järjestää ensimmäisen online-infotilaisuuden hakijoille 28.6. klo 14-15. ilmoittaudu tilaisuuteen.

Urban Tech Helsinki verkkosivut aukeavat 28.6.2021.

Yhteystiedot:

Pekka Pellinen