Kymmenen Helsingin yliopiston tutkijaa on maailman siteeratuimpien joukossa omilla aloillaan

Highly Cited Researchers 2023 -listan tutkijat ovat tieteenalallaan eniten viittauksia saaneen yhden prosentin joukossa.

Kymmenen Helsingin yliopiston tutkijaa on mukana vuosittain julkaistavalla Highly Cited Researchers -listalla. Kahdeksan tutkijoista työskentelee ensisijaisesti Helsingin yliopistossa ja kaksi toissijaisesti.

Highly Cited Researchers -listalle pääsevät ne tutkijat, joiden julkaisuihin muut tutkijat ovat viitanneet omissa julkaisuissaan eniten kymmenen viime vuoden aikana. Lista kootaan Web of Science -indeksointi- ja hakupalvelusta.

Palvelussa on mukana vertaisarvioituja tutkimuksia erityisesti luonnontieteen ja lääketieteen aloilta. Sen vuoksi Highly Cited Researchers -listalta puuttuvat muun muassa humanististen tieteiden ja kasvatustieteiden tutkijat.

Helsingin yliopiston tutkijat Highly Cited Researchers -listalla:

Ilmakehätieteet

Markku Kulmala

Tuukka Petäjä

Douglas Worsnop (ensisijainen: Aerodyne Research)

Elämäntieteet

Liisa Holm

Jaakko Kangasjärvi

Terveys- ja lääketieteet

Tero Aittokallio

Mikael Knip

Willem de Vos

Mika Kivimäki (ensisijainen: University College London)

Tommi Vatanen

Katso koko Highly Cited Researchers 2023 -lista.

Lue lisää siteeratuimmista tutkijoistamme.