Pop up -rokotuspiste Kaisa-talon kirjastoon

Helsingin yliopisto haluaa mahdollistaa henkilöstölle ja opiskelijoille helpon tavan hankkia rokotuksen.

Helsingin kaupunki tuo pop up -rokotuspisteen Helsingin yliopiston Kaisa-talon kirjaston ohjauskulmaan, jossa voi rokottautua koronavirusta vastaan arkisin 17.9.–22.9. Kaikki yliopiston opiskelijat asuinkunnasta riippumatta ovat tervetulleita rokotuspisteelle joko ensimmäiseen tai toiseen rokotukseen.

– Opiskelijaikäryhmän rokotekattavuus on vielä kovin alhainen. Se vaikuttaa siihen, miten voimme lisätä lähiopetusta ja avata yliopistoa muutenkin. Siksi olisi hienoa, jos opiskelijat kävisivät nyt hankkimassa rokotuksen, kun se on koetettu tehdä helpoksi, vararehtori Tom Böhling kehottaa.

Rokotuspiste avautuu perjantaina 17.9. klo 11. Rokotuksen voi kuka tahansa käydä ottamassa pop up-pisteellä ilman ajanvarausta. Rokotuspiste on avoinna arkisin klo 11–15. Rokotuspiste sijaitsee Kaisa-talon kirjaston ohjauskulmassa, jonne on kulku Fabianinkadulta (Fabianinkatu 30).

Helsingin yliopisto suosittelee koronavirusrokotteen ottamista.

Ota mukaan rokotukseen henkilö- tai Kela-kortti. Varaudu jäämään rokotuksen jälkeen seurantaan vähintään 15 minuutiksi.

Kaisa-talon kirjaston ohjauskulman rokotuspiste

Osoite: Kaisa-talon kirjaston ohjauskulma, Fabianinkatu 30.

Avoinna klo 11–15

• perjantaina 17.9.
  • maanantaina 20.9.
  • tiistaina 21.9.
  • keskiviikkona 22.9.

Helsingin muut rokotuspisteet

Helsingin kaupungilla on myös muita rokotuspisteitä, joista esimerkiksi Arabianrannan pop up-rokotuspiste on Kumpulan kampuksen vieressä.

Arabianrannan rokotuspiste

Osoite: kauppakeskus Arabia, 2. kerros, Hämeentie 111.

Avoinna klo 11–15

• maanantaina 13.9.
  • tiistaina 14.9.
  • keskiviikkona 15.9.
  • torstaina 16.9.
  • perjantaina 17.9.

Katso muut Helsingin kaupungin pop up -rokotuspisteet.