Helsingin yliopiston kansainvälisiin maisteriohjelmiin hyväksyttiin yli 1 300 hakijaa

Hakijoita syksyllä 2023 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin oli yli 7 000 lähes 150 maasta.

Helsingin yliopiston 35 kansainväliseen maisteriohjelmaan* haki tammikuussa 2023 päättyneellä hakukierroksella yhteensä 7 116 hakijaa 148 maasta. Kaikki hakijat ovat saaneet ilmoituksen valinnan tuloksesta sähköpostilla.

Opiskelupaikkaa tarjottiin 18 prosentille hakijoista eli yhteensä kansainvälisiin maisteriohjelmiin hyväksyttiin 1 312 uutta opiskelijaa. Kansainvälisten ohjelmiin hyväksytyt opiskelijat ovat sekä Suomesta että muualta maailmasta.

Hyväksytyistä 76 prosenttia tulee muualta kuin Suomesta ja 60 prosenttia muualta kuin EU- ja ETA-maista. Suomen lisäksi eniten hyväksyttyjä opiskelijoita tuli Kiinasta, Bangladeshista, Sri Lankasta ja Pakistanista.

Hyväksyttyjen hakijoiden on otettava tarjottu opiskelupaikka vastaan viimeistään 14.7.2023.

*International Business Law -maisteriohjelmaan ei ollut sisäänottoa tällä hakukierroksella.

Tilastoja opiskelijavalinnoista

Ohjeita opiskelupaikan vastaanottamisesta

Uusien 2023 maisteriopiskelijoiden tervetuloa-sivu rehtorin tervehdyksellä (englanniksi): Welcome 2023 Master’s students