Tervetuloa yliopiston uuteen lukuvuoteen!

Yliopiston lukuvuosi alkaa edelleen osin poikkeusoloissa. Haluamme kuitenkin toivottaa kaikki yliopistolaiset tervetulleeksi uuteen lukuvuoteen 2021-2022. Tarjoamme turvallisia kohtaamisia ja ohjelmaa myös etänä.

Yliopiston avajaisia pääset seuraamaan tallenteelta maanantaina 6.9. kello 12.00 alkaen Helsingin yliopiston YouTube –kanavalta. Tutustu tarkemmin myös avajaisten ohjelmaan.

Tavataan turvallisesti

Kampusten ovet avautuvat opiskelijoille ja henkilökunnalle. Osa opetuksesta järjestetään lähiopetuksena ja monet opiskelijaravintolat avaavat ovensa kampuksilla käyville yliopistolaisille. Huomioi kuitenkin pandemia-ajan yleiset rajoitukset ja turvallisuus liikkuessasi yliopistolla. Seuraa ohjeistusta ja tilannetta sivuiltamme. Pidetään huolta itsestämme ja toisistamme.

Uusille opiskelijoille

Uudet opintonsa aloittavat opiskelijat on jo ohjeistettu ja toivotettu tervetulleiksi kesällä. Heidän syksynsä alkaa orientaatiolla ja tuutoroinnilla, joissa kerrotaan opiskelusta tarkemmin.

Uusille opiskelijoille lahjoitetaan Helsingin yliopiston kangaskassit, HYY:n fuksioppaat ja maskit, joita tuutorit jakavat. Opiskelijoille tarkoitettu ohjaus- ja hyvinvointilaisuus (2.-3.9.) tallennetaan ja linkki tilaisuuteen löytyy opiskelijan ohjeiden orientaatio ja tuutorointi –sivulta, jossa on paljon muutakin tarpeellista tietoa opiskelusta.

Syksyllä järjestetään myös jo perinteiseksi muodostunut Ask Me! –kampanja 6.-10.9.2021, jossa kaikki uudet yliopistolaiset voivat kysellä kokeneemmilta yliopistolaisilta mieltä askarruttavia kysymyksiä ja saada neuvoja. Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan HYY:n sivuilta löydät myös opiskelijalle ohjeita ja neuvoja.