Studia Generalia-luennot käynnistyvät jälleen

Avoimen yliopiston kaikille tarkoitettujen Studia Generalia-luentojen kevään teemana on metsä. Luennot aloittaa aihe ”Outoa ja kaunista” torstaina 22.2. Luennot järjestetään torstaisin Porthanian luentosalissa PI klo 17–19.

Studia Generalia-luentosarjassa yliopiston asiantuntijat puhuvat maailmasta ja sen ilmiöistä tieteen näkökulmista. Luennoilla pohditaan muun muassa puun elämää, metsien kauneutta ja niiden merkitystä ilmastolle kuten myös ihmisten terveydelle.

– Metsä valikoitui teemaksi, koska se on niin ajankohtainen hiilinielukeskusteluineen. Halusimme myös ottaa uusia, ei niin tyypillisiä näkökulmia aiheeseen, kertoo Studia Generalia-luentosarjan tieteellisen ohjausryhmän puheenjohtaja professori Pirjo Hiidenmaa.

Luennoitsijoina on monipuolinen kattaus arvostettuja tutkijoita ja professoreita. Luennoitsijoina ovat muun muassa kasvibiologian asiantuntija Jouko Rikkinen bio- ja ympäristötieteellisestä tiedekunnasta, taidehistorioitsija Ville Lukkarinen humanistisesta tiedekunnasta, dosentti Sari Timonen ja tutkimusprofessori Liisa Tyrväinen Luonnonvarakeskuksesta

Luennot järjestetään Porthaniassa (Yliopistonkatu 3) 22.2.–22.3.2018 torstaisin klo 17.00–19.00. 8.3.2018 luento pidetään poikkeuksellisesti yliopiston päärakennuksen Pienessä juhlasalissa (Fabianinkatu 33, 4. krs.)

Luentoja voi seurata myös verkossa suorina lähetyksinä ja jälkikäteen. Tervetuloa!

Luentosarjan ohjelma

Lisätietoja: