Helsingin yliopiston kansainvälisiin maisteriohjelmiin hyväksyttiin 1 246 hakijaa

Kansainvälisiin maisteriohjelmiin on hyväksytty yhteensä 1 246 uutta opiskelijaa, joiden opinnot alkavat syksyllä 2021. Tänä vuonna hakemuksia saatiin ennätykselliset 7 401.

Kansainvälisiin maisteriohjelmiin on hyväksytty yhteensä 1 246 uutta opiskelijaa, joiden opinnot alkavat syksyllä 2021. Helsingin yliopiston 35 kansainväliseen maisteriohjelmaan haki 15.1.2021 päättyneellä hakukierroksella yhteensä 7 401 hakijaa 150 maasta. Hakijoiden määrä kasvoi 58 % edelliseen hakukierrokseen verrattuna.

Kansainvälisten ohjelmien opiskelijat ovat sekä Suomesta että muualta maailmasta. Syksyllä 2021 alkaviin ohjelmiin hyväksytyistä 64 % tulee muualta kuin Suomesta ja 49 % muualta kuin EU- ja ETA-maista. Suomen lisäksi eniten hakemuksia tuli Kiinasta, Yhdysvalloista ja Bangladeshista.

Tänä vuonna suosituimpia koulutusohjelmia olivat datatieteen maisteriohjelma sekä ympäristömuutoksen ja globaalin kestävyyden maisteriohjelma .