Filosofian valintakokeessa oli väärä kysymys – tilanteeseen etsitään ratkaisua

Tänään 24.5.2019 olleessa Helsingin yliopiston filosofian valintakokeessa oli virhe. Yksi neljästä tehtävästä oli luettavaksi ilmoitetun aineiston ulkopuolelta.

Asia huomattiin kokeen aikana ja hakijoille kerrottiin, että kyseinen tehtävä jätetään arvostelematta. Valitettavasti joitakin kokelaita oli kuitenkin ehtinyt lähteä kokeesta ennen tätä. Valintakokeesta saa lähteä 30 minuuttia sen alkamisen jälkeen. Kokeeseen osallistui 170 kokelasta.

Tilanteeseen pyritään löytämään pikaisesti ratkaisu, joka olisi mahdollisimman yhdenvertainen hakijoita kohtaan. Asiaa selvittäminen yliopistossa on alkanut, mutta päätös tilanteen ratkaisemiseksi saadaan aikaisintaan viikonlopun jälkeen maanantaina. Päätöksestä tiedotetaan hakijoille mahdollisimman pian.

Lisätietoja antaa:

Sini Saarenheimo, hakijapalveluiden päällikkö, p. 050 448 0840, sini.saarenheimo@helsinki.fi (perjantaina 24.5.2019)