Tekniikan akateemiset lahjoitti 30 000€ matematiikan ja luonnontieteen koulutuksen tukemiseen

TEK haluaa lahjoitukselllaan tukea laadukasta koulutusta ja haastaa muutkin yritykset ja yhteisöt lahjoittamaan.

- Haluamme tukea suomalaista tiedettä, tutkimusta ja ylintä opetusta. Samalla haluamme edistää suomalaisten yliopistojen varainhankintaa. Heitämme haasteen yrityksille, yhteisöille ja toki kaikille yksittäisillekin lahjoittajille, tukekaa yliopistoja!

- Helsingin yliopisto on näyttänyt, että suomalainen yliopisto pääsee maailman parhaiden joukkoon, mutta siellä pysyminen vaatii kasvavia resursseja, joista kaikki eivät voi tulla valtiolta. Lahjoittamalla olet mukana rakentamassa menestyvää Suomea ja kestävää maailmaa, kommentoi TEKin yhteiskuntasuhdejohtaja Juhani Nokela.

Dekaani Kai Nordlund kiittää lahjoituksesta lämpimästi.

Matemaattis-luonnontieteellisen koulutuksen kysyntä nousee jatkuvasti ja laadukkaan koulutuksen tuottamiseksi tarvitaan riittävää rahoitusta. On tärkeää, että myös yliopiston ulkopuoliset tahot tunnistavat lahjoittamisen merkityksen ja puhuvat laadukkaan tutkimuksen ja opetuksen puolesta.

Vastinrahalahjoittaminen yliopistoille on mahdollista vielä kesäkuun 2022 loppuun.