Millennium Youth Prize haastaa nuoria innovoimaan

Kansainvälinen Millennium Technology Prize eli Millennium teknologiapalkinto etsii elämäämme parantavia teknologisia innovaatioita. Tästä inspiroituneena järjestämme neljättä kertaa kilpailun 19-vuotiaille ja sitä nuoremmille innovaattoreille.

Yliopistojen professorit antavat nuorten selvitettäviksi kolme erilaista globaalia kestävän kehityksen haastetta. Kilpailuun osallistujien tulee esittää uusia, toteuttamiskelpoisia ratkaisuja näihin haasteisiin. Tutustu haasteisiin LUMA-keskus Suomi -verkoston sivuilla.

Työt voivat olla kirjallisia selvityksiä, videoita, prototyyppejä tai niiden yhdistelmiä. Kilpailuun osallistuvia töitä arvioidaan niiden mielikuvituksellisuuden, luovuuden, innovatiivisuuden ja toteuttamiskelpoisuuden perusteella. Lisäksi töissä tuli näkyä tieteellinen ajattelu ja tutkimusprosessin hallinta.

Voittajille on luvassa rahapalkinnot. He pääsevät myös tapaamaan vuoden 2022 Millennium Technology -palkinnon voittajaa.

Kiinnostuitko? Kilpailuun ilmoittaudutaan täydentämällä osallistuvan tiimin tiedot tälle verkkolomakkeelle.

Mikä: Millennium Youth Prize nuorille, kansainvälisen Millennium teknologiapalkinnon juniorversio. Finalistit valitsee Aalto-yliopiston, Helsingin yliopiston, Tampereen yliopiston ja Tekniikan Akatemian säätiön koostama asiantuntijaraati.

Kenelle: Kilpailuun voivat osallistua vuonna 2003 ja sen jälkeen syntyneet.

Miksi: Haluamme innostaa nuoria teknologian ja innovaatioiden pariin. Nuoret ovat avainasemassa paremman tulevaisuuden rakentamisessa uudenlaisen ajattelunsa ansiosta. Globaaleihin haasteisiin on olemassa moninaisia ratkaisuja.

Kilpailun järjestävät Tekniikan Akatemia-säätiö, Aalto-yliopisto, Helsingin yliopisto, Tampereen yliopisto ja LUMA-keskus Suomi.

#MillenniumTechnologyPrize #MillenniumYouthPrize

Kilpailun aikataulu

• Ilmoittautuminen kilpailuun käynnistyy haasteiden julkaisulla elokuussa 2022.
  • Tiimit voivat työstää omia kilpailutöitään elokuusta tammikuulle 2023
  • 27.10. järjestetään virtuaalinen työpaja kilpailuun osallistujille – haasteiden antajat ovat paikalla
  • 8.1.2023 on lopullisten kilpailutöiden viimeinen palautuspäivä
  • 27.1.2023 järjestetään kilpailun finaali Helsingissä, jossa julkistetaan myös voittajat