Pirkanmaan Pro metsä -palkinto Hyytiälän metsäasemalle

Pirkanmaan metsäneuvosto on myöntänyt vuoden 2024 Pro metsä -palkinnon Hyytiälän metsäasemalle ja Juupajoen kunnalle. Palkinto luovutettiin perjantaina 7. kesäkuuta Hyytiälän metsäasemalla, Korkeakoskella.

Pro metsä -palkinto on tapa kiittää ja kannustaa metsien ja metsäalan hyväksi tehdystä työstä maakunnissa. Palkinto myönnetään henkilölle, työryhmälle, yritykselle tai muulle yhteisölle kiitoksena aktiivisesta, innovatiivisesta ja tuloksekkaasta työstä alueellisten metsäohjelmien tavoitteiden saavuttamiseksi.

Pirkanmaan Pro metsä -palkinto myönnettiin tänä vuonna Helsingin yliopiston Hyytiälän metsäasemalle ja Juupajoen kunnalle. Palkinnon myönsi Pirkanmaan metsäneuvosto.

Pirkanmaalla toimiva Hyytiälän metsäasema sekä Juupajoen kunta ovat tehneet aktiivista yhteistyötä moninäkökulmaisen metsäkeskustelun lisäämiseksi.

- Yhteistyön tuloksena Juupajoella muun muassa tarjotaan metsäteemaista tiedeopetusta aina esikoulusta yhdeksänteen luokkaan asti. Lisäksi kunnan päiväkodissa toimii metsäpedagoginen pienryhmä. Tämä on uraauurtavaa työtä, jossa lapset pääsevät tutustumaan metsätutkimukseen ja luomaan tietoon perustuvaa suhdetta luontoon, sanoo Pirkanmaan metsäneuvoston sihteeri ja Suomen metsäkeskuksen elinkeinopäällikkö Ari Lähteenmäki.