Helsingin yliopiston startup HEI Schools valittiin maailman kasvatusinnovaatioiden Top100-listalle

Suomalainen päiväkotikonsepti valittiin tuhannen osallistujan joukosta yhdeksi maailman parhaista koulutusinnovaatioista. Helsingin yliopisto on yksi HEI Schoolsin perustajaosakkaista.

HundrED tunnetaan maailmanlaajuisesti yhtenä suurimmista koulujen ja oppimisen tulevaisuutta esittelevistä hankkeista. HEI Schools on valittu yhdeksi inspiroivimmista koulutushankkeista HundrED Innovation Summitissa, joka järjestetään Helsingissä 7. - 9.11.2018.

HEI Schoolsin missiona on tarjota laadukasta, tuoreimpaan tutkimustietoon perustuvaa varhaiskasvatusta mahdollisimman monelle lapselle. Konsepti on skaalattavissa maailmanlaajuisesti. HEI Schoolsin lähestymistapa tukee lapsen kokonaisvaltaista kehitystä. Lisensointimalliin kuuluu kuratoidut materiaalit opetussuunnitelman toteuttamisen tueksi, huolellisesti suunniteltu oppimisympäristö, koulutusta paikallisille opettajille sekä pedagogista että operatiivista tukea HEI Schoolseille.

Ensimmäinen HEI Schools päiväkoti avattiin Baotoussa syksyllä 2017. Lisäksi HEI Schoolseja toimii Helsingissä, Melbournessa sekä Guangzhoussa. Vuonna 2019 avataan päiväkodit Shanghaihin, Kuwaitiin, Riyadhiin ja Chengduun.

Helsingin yliopisto on yksi HEI Schoolsin perustajaosakkaista.

Lisää aiheesta:

HEI Schools vie tie­de­poh­jai­sen var­hais­kas­va­tuk­sen maa­il­mal­le
HEI Schools pa­ke­toi suo­ma­lai­sen päi­vä­ko­din maa­il­mal­le