Yliopiston hallitus kutsuu tässä vaiheessa rehtorin tehtävän haastatteluihin viisi henkilöä

Haastatteluun on kutsuttu Jukka Kola, Liisa Laakso, Lasse Lehtonen, Sari Lindblom ja Risto Renkonen.

Hallitus on päättänyt tässä vaiheessa kutsua seuraavat henkilöt haastatteluun yliopiston rehtorin tehtävää varten:

Jukka Kola
MMT Jukka Kola on toiminut vuodesta 2013 lähtien Helsingin yliopiston rehtorina. Kola on maatalouspolitiikan professori Helsingin yliopistossa.

Liisa Laakso
VTT Liisa Laakso on Tampereen yliopiston rehtori.

Lasse Lehtonen
LT, OTT Lasse Lehtonen toimii Helsingin yliopistossa terveysoikeuden professorina sekä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) hallintoylilääkärinä.

Sari Lindblom
FT Sari Lindblom on Helsingin yliopiston vararehtori ja yliopistopedagogiikan professori.

Risto Renkonen
LKT Risto Renkonen on immunologian dosentti ja glykobiologian professori Haartman-instituutissa Helsingin yliopistossa. Hän on toiminut HY:n lääketieteellisen tiedekunnan dekaanina vuodesta 2010.