Tule mukaan #Siksitiede-kampanjan lanseeraustilaisuuteen

Helsingin yliopiston #Siksitiede-kampanja lanseerataan 18.1. klo 12 alkaen Kaisa-talon Ohjauskulmassa. #Siksitiede on yliopiston vaikuttamiskampanja, jonka kautta se pyrkii vaikuttamaan seuraavan hallituksen tiede-, koulutus- ja innovaatiopolitiikkaan. Tervetuloa mukaan!

Kampanjan tavoitteena on, että seuraava hallitus vahvistaa määrätietoisesti koulutuksen ja tieteen edellytyksiä. Tutkittuun tietoon perustuva koulutus on menestyksemme avain myös tulevaisuudessa: opiskelijat ja tutkijat ovat kautta historian vahvistaneet suomalaista sivistystä. Sen seurauksena meidän on ollut mahdollista saavuttaa nykyinen hyvinvointi, elämänlaatu, elintaso, osaaminen ja kilpailukyky.

Lanseeraustilaisuuden alussa klo 12 kuullaan kansleri Kaarle Hämerin alkusanat. Paikalla on yliopiston johtoa, kampanjatiimin jäseniä sekä Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajia, joiden kanssa voi keskustella kampanjan tavoitteista, tulevista eduskuntavaaleista sekä tiede- ja koulutuspolitiikasta. Jaamme tilaisuudessa kampanjapinssejä sekä läppäritarroja, ja selfie-seinän edessä otetun kuvan voi jakaa sosiaalisessa mediassa oman tutkimus- ja koulutusviestin ja #siksitiede-tunnuksen kera.

Tilaisuus on avoin kaikille. Tervetuloa mukaan!