#Siksitiede-kampanja alkaa marraskuun lopussa

Helsingin yliopiston #siksitiede-kampanja alkaa marraskuun lopussa.

Suomen hyvinvoinnin kannalta on kohtalonkysymys, että pidämme tulevaisuudessa huolta laadukkaasta osaamisketjustamme varhaiskasvatuksesta korkeimpaan koulutukseen ja tutkimukseen.

Helsingin yliopiston tutkijat, opettajat ja opiskelijat ovat mukana rakentamassa Suomen ja maailman tulevaisuutta tutkitun tiedon varaan. Sen lisäksi tarvitsemme päättäjiä, jotka ymmärtävät koulutuksen ja pitkäjänteisen tutkimuksen merkityksen ja ovat valmiita sijoittamaan siihen. Ennen eduskuntavaaleja haluamme vaikuttaa siihen, että sekä ehdokkaat että päättäjät näkevät tieteen merkityksen.

Avaamme marraskuun lopussa viestintäkampanjan, jossa viestimme tieteen ja tiedepohjaisen koulutuksen merkityksestä Suomelle ja maailmalle. Kampanjan tunnus on #siksitiede. Toivomme, että kaikki yliopistolaiset ovat aktiivisesti mukana levittämässä kampanjan viestejä.

Kampanjaa odotellessa voit käydä tutustumassa Helsingin yliopiston hallitusohjelmatavoitteisiin.
Kampanjan sivut: helsinki.fi/siksitiede