Mitä puolueet lupaavat tutkimukselle ja koulutukselle? SDP:n haluaa nostaa Suomen koulutuksen kärkimaaksi ti 14.2.

Tilaisuus järjestetään tiistaina 14.2. klo 12–14 Tiedekulman Think Loungessa.
Osaamispolku 2030: SDP:n haluaa nostaa Suomen koulutuksen kärkimaaksi

Suomi tunnetaan maailmalla koulutuksesta. SDP on linjannut, että tällä vuosikymmenellä meidän on jälleen otettava paikkamme koulutuksen kärkimaana. Suomen menestys ja globaali rooli rakentuvat koulutuksen, tutkimuksen ja uusien innovaatioiden varaan. Se on tärkeää paitsi Suomelle itselleen, myös siksi että kestävän kehityksen yhteiskuntien rakentamisen kannalta osaaminen ja sivistys on aivan keskiössä. Ne kuuluvat kaikille.

SDP:n Osaamispolku 2030 on pidemmän aikavälin visio koulutuksen ja sivistyksen kehittämiseksi Suomessa. SDP haluaa nostaa kaikkien suomalaisten osaamistasoa, parantaa koulutuksen tasa-arvoa ja rakentaa yhteiskuntaa, jossa jatkuva oppiminen on aidosti mahdollista kaikille. SDP uskoo, että kaiken päätöksenteon tulee pohjautua tutkittuun tietoon.

Tilaisuudessa puhujina ovat muun muassa liikenne- ja viestintäministeri, kansanedustaja Timo Harakka, apulaispormestari Nasima Razmyar, SDP:n koulutuspoliittisen työryhmän puheenjohtaja, dosentti Pilvi Torsti, sekä professori emeritus, kansanedustajaehdokas Jukka Kekkonen.

Keskustelemassa mukana ovat Akavan puheenjohtaja Maria Löfgren, Helsingin yliopiston rehtori Sari Lindblom, Helsingin yliopiston apulaisprofessori Venla Bernelius, opetus- ja kulttuuriministeriön kansliapäällikkö Anita Lehikoinen, jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskuksen johtaja Kirsi Heinivirta sekä Elinkeinoelämän keskusliiton osaamisen ja innovaatioasioiden johtaja Riikka Heikinheimo.

Tilaisuus järjestetään tiistaina 14.2. klo 12–14 Tiedekulman Think Loungessa (2. kerros) ja se on yleisölle avoin. Tervetuloa mukaan!

Tiede ja koulutus rakentavat hyvinvointimme. Niihin panostaminen on tulevaisuutemme kohtalonkysymys. Osallistu keskusteluun sosiaalisessa mediassa #Siksitiede ja #Vaalit2023!