Helsingin yliopiston rehtorihaussa kolme hakijaa jatkoarviointeihin

Jatkoarvioinneissa ovat mukana Liisa Laakso, Jari Niemelä ja Outi Vaarala.

Yliopiston hallitus kokoontui 12.4. yliopistokollegion kuulemisen ja hallituksen ja kollegion yhteisen keskustelun jälkeen sopimaan rehtorin hakuprosessin jatkosta.

Hallitus päätti kutsua jatkohaastatteluun ja -arviointiin Liisa Laakson, Jari Niemelän ja Outi Vaaralan.

Liisa Laakso
VTT Liisa Laakso on Tampereen yliopiston rehtori. Hän on aikaisemmin toiminut Helsingin yliopiston valtiotieteellisen tiedekunnan dekaanina 2010–2015.

Jari Niemelä
FT Jari Niemelä on Helsingin yliopiston kestävyystieteen instituutin (Helsinki Institute of Sustainability Science HELSUS) johtaja ja kaupunkiekologian professori Helsingin yliopistossa. Hän on aiemmin toiminut Helsingin yliopiston bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan dekaanina 2004–2017.

Outi Vaarala
LKT Outi Vaarala on pediatrisen immunologian professori ja Head of Lung Immunity Astra Zenecan RIA IMED Biotech Unitissa. Hän toimii tutkimusjohtajana Helsingin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa.

Hallituksen tavoitteena on valita rehtori 25.4. hallituksen iltakokouksessa.