Helsingin yliopiston kollegio valitsi yliopiston hallituksen ulkopuoliset jäsenet kaudelle 2022–2025

Hallitukseen valittiin Niklas Bruun, Ilona Herlin, Sanni Lehtinen, Mari Pantsar ja Ilona Riipinen.

Helsingin yliopiston yliopistokollegio valitsi kokouksessaan 18.2.2021 yliopistoyhteisön ulkopuoliset jäsenet yliopiston hallitukseen kaudelle 2022–2025. Helsingin yliopiston hallituksessa on 1.1.2022 alkavalla kaudella 12 jäsentä. Seitsemän näistä jäsenistä on yliopiston henkilökuntaa ja opiskelijoita, viisi valitaan yliopistoyhteisön ulkopuolelta.

Helsingin yliopiston hallituksen yliopistoyhteisön ulkopuoliset jäsenet 1.1.2022–31.12.2025:

Niklas Bruun
OTT Niklas Bruun on Svenska handelshögskolanin kauppaoikeuden emeritusprofessori. Hän on toiminut muun muassa Helsingin yliopiston yksityisoikeuden ruotsinkielisenä professorina sekä yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunnan puheenjohtajana.

Ilona Herlin
FT Ilona Herlin on yksi Cargotec Oy:n omistajista ja Helsingin yliopiston dosentti. Hän on väitellyt tohtoriksi Helsingin yliopistossa vuonna 1998. Ilona Herlin on toiminut Helsingin yliopiston hallituksessa myös kaudella 2018–2021.

Sanni Lehtinen
YTK Sanni Lehtinen on vuonna 2018 toiminut Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) hallituksen puheenjohtajana. Nykyisin hän on Nyyti ry:n hallituksen puheenjohtaja. Hän viimeistelee kansainvälisen politiikan opintojaan Tampereen yliopistossa.

Mari Pantsar
FT Mari Pantsar on Sitran Hiilineutraali kiertotalous -teeman johtaja. Hän on väitellyt tohtoriksi Helsingin yliopistosta ja on Helsingin yliopiston ja LUT-yliopiston dosentti. Pantsar on toiminut aiemmin muun muassa Suomen Cleantech-klusterin ohjelmajohtajana vuodesta 2007 lähtien ja Suomen hallituksen Cleantech-liiketoiminnan strategisen ohjelman johtajana 2012–2015.

Ilona Riipinen
FT Ilona Riipinen on ilmakehätieteen professori ja yksikön johtaja Tukholman yliopistossa. Hän on Helsingin yliopiston dosentti ja toiminut Helsingin yliopiston hallituksessa myös kaudella 2018–2021.