Helsingin yliopiston käyttämästä Biomedicum-rakennuksesta poistettiin valtausta tavoitelleita henkilöitä

Meilahden sairaala-alueella sijaitsevassa Biomedicum-rakennuksessa oli tänään 3.10. päivällä rakennuksen valtausta tavoitelleita mielenosoittajia.

– Rakennuksen omistavan Kiinteistö Oy Biomedicumin toimitusjohtaja Hannu Tukonen kävi valtaajien kanssa keskustelua ja valtaajia pyydettiin poistumaan rakennuksesta sen sulkeutuessa kello 20. Kiinteistö Oy Biomedicumin mukaan rakennuksessa on paljon laboratoriotiloja ja kemikaalien käsittelyyn liittyvää toimintaa eikä siellä voi yöpyä. Helsingin yliopisto on hyväksynyt tämän päätöksen ja tukee sitä, sillä tilat eivät ole yksin yliopiston käytössä ja kaikkien tiloissa toimivien turvallisuudesta on huolehdittava, sanoo Helsingin yliopiston toimitilajohtaja Marita Rovamo.

Lisätietoja Biomedicumin www-sivuilla.