Voitto ja kunniamaininta Helsingin yliopistoon Undergraduate Awardsissa

Hum. kand. Ilpo Hirvonen voitti parhaimman filosofian alan kandityön palkinnon maailman suurimmassa akateemisessa kilpailussa. Maija Absetz sai kunniamaininnan historian alalla.

HuK Ilpo Hirvoselle Helsingin yliopistosta on myönnetty Global Winner -palkinto parhaimmasta filosofian alan kandityöstä kansainvälisessä Undergraduate Awards -kilpailussa.

”Junioreiden Nobelin palkinnoksikin” kutsuttu tunnustus annettiin Hirvoselle tutkielmasta: On the Interrelation between Phenomenology and Externalism. Hirvonen tarkastelee palkitussa tutkielmassaan fenomenologisen filosofian ja eksternalismin välistä suhdetta.

The Undergraduate Awards on maailman suurin akateemisen alan kilpailu, jossa huomioidaan erinomaiset ja innovatiiviset kandidaattitasoiset suoritukset 25:ssä eri kategoriassa. Näihin lukeutuvat muun muassa humanistiset tieteet, taloustiede, kasvatustiede, matematiikka, yhteiskuntatieteet ja visuaalinen taide sekä muotoilu.

Historian alan kunniamaininnan sai HuK Maija Absetz tutkielmastaan: Statistics as a Rhetorical Mode: The Meaning and Use of Statistics in the English 1834 Poor Law Amendment Act.

The Undergraduate Awardsin toiminnanjohtaja Louise Hodgson kuvailee kilpailun tasoa äärimmäisen kovaksi:

− Tuomaristo oli hämmästynyt tutkielmapapereiden korkeatasoisuudesta. Onnittelemme lämpimästi kaikkia palkittuja ja kunniamaininnan saaneita. Tämä on valtava saavutus Helsingin yliopistolle ja sen opiskelijoille.

Kilpailussa arvioitiin tänä vuonna ennätysmäärä ehdotuksia, yhteensä 5 514 kappaletta, ja osallistujia oli mukana 121 maasta. Kilpailuun voi lähettää korkeimman arvosanan saaneen laajan esseen, tutkielman tai projektityön. Asiantuntijapaneeli arvostelee työt anonyymisti. Parhaimmat työt palkitaan The Global Winner -tunnustuksella ja 10 parhaimman prosentin joukkoon päässeet ehdokkaat saavat kunniamaininnan.

Lisätietoja: Global Winners 2016, The Undergraduate Awards