Suomalaisella Elements of AI -verkkokurssilla koulutetaan Euroopan Unionin työntekijät

Teknologiayritys Reaktorin ja Helsingin yliopiston luoma ja menestystarinaksi muodostunut, kaikille avoin verkkokurssi tekoälyn perusteista on valittu osaksi EU:ssa työskentelevien toimihenkilöiden vapaaehtoista jatkokoulutusta.

Lähtölaukauksensa koulutus sai tänään 18.9. Brysselissä pidetyssä tilaisuudessa.

Tekoäly voi tarjota ratkaisuja lukuisiin yhteiskunnallisiin haasteisiin ja tekoälyn hyödyntäminen on siksi EU:lle tärkeä painopiste. Henkilöstön koulutus on osa EU:n tekoälystrategian edistämistä.

Suomessa kurssia ovat tarjonneet henkilöstölleen useat ministeriöt, Verohallinto sekä yli 250 muuta yhteisöä ja yritystä.

Lisätiedot:

Reaktor: Ville Sinisalo, ville.sinisalo@reaktor.com, +358 40 7622 019

Helsingin yliopisto:Tanja Remes, tanja.remes@helsinki.fi, +358 50 4150286

Tutustu kurssiin

Katso video kurssista

Seuraa ilmiötä sosiaalisessa mediassa: #elementsofai

Mikä on Elements of AI?

Elements of AI -verkkokurssi lanseerattiin Suomessa keväällä 2018 ja Ruotsissa vuotta myöhemmin. Tähän mennessä kurssille on osallistunut jo 195 000 opiskelijaa yli 110 maasta, ja se on tavoittanut sukupuoli- ikä- ja sosioekonomiset rajat ylittävän opiskelijajoukon. Käyttäjät ovat arvioineet sen yhdeksi parhaista alansa verkkokursseista.