Helsingin yliopisto uusii hallinto-organisaationsa

Vanha hallinto-organisaatio puretaan ja uuden palveluorganisaation tehtävät laitetaan sisäiseen hakuun, selviää työnantajan selvityksen ensimmäisestä osasta.

Helsingin yliopisto on julkistanut yhteistoimintaneuvottelujen pohjalta tehtyjä päätöksiä eli työnantajan selvityksen ensimmäisen osan. Ensimmäinen osa keskittyy uuteen palveluorganisaatioon.

Uusi koko yliopiston yhteinen yliopistopalvelut-organisaatio mahdollistaa palveluiden toteuttamisen, johtamisen ja kehittämisen käyttäjälähtöisesti ja kustannustehokkaasti. Uuden organisaation tavoitteena on poistaa päällekkäisyyksiä, hyödyntää henkilöstön osaamista monipuolisemmin sekä vähentää hallinnon kustannuksia. Yksi uuden palveluorganisaation tärkeimmistä tavoitteista on turvata yliopiston eri yksiköille riittävät lähipalvelut. Tällä hetkellä Helsingin yliopiston hallinto koostuu yli 50 erillisestä yksiköstä.

Uudet työtehtävät täytetään sisäisen haun kautta

Kaikki yliopiston hallintotehtävät järjestetään uuteen organisaatioon, minkä vuoksi myös kaikki tehtävänkuvat päivitetään. Uudet tehtävät täytetään yliopiston sisäisen hakuprosessin kautta.

Työnantajan selvityksen toinen osa annetaan todennäköisesti keskiviikkona 27.1.2016 ja siinä kerrotaan kaikki muut yhteistoimintaneuvottelujen pohjalta tehtävät päätökset.