Helsingin yliopisto petrasi taas QS-yliopistovertailussa

Helsingin yliopisto nousi QS-yliopistovertailussa sijalle 67. Sijoitus on kaksi sijaa parempi kuin edellisessä arvioinnissa. Helsingin yliopisto on vertailun ainoa suomalaisyliopisto maailman sadan parhaan joukossa.

Vuosittain tehtävässä vertailussa ei välttämättä tapahdu suuria muutoksia. Helsingin yliopisto paransi kuitenkin asemaansa selvästi kansainvälisten työnantajien arvioinneissa.

– Tulos koheni edelleen kaikilla vertailun osa-alueilla jopa viimevuotiseen hyvään tulokseen verrattuna. Etenkin työnantaja-arvioinnin selvä nousu on ilahduttavaa, sillä se kertoo yliopiston kansainvälisen maineesta, toteaa kansainvälisten asioiden päällikkö Markus Laitinen.

Erityisen hyvin Helsingin yliopisto sijoittui humanistisissa tieteissä (50.) ja bio- ja lääketieteissä(63.).

QS-yliopistovertailu tehdään vuosittain ja se koskee maailman parhaita yliopistoja sekä kokonaisuuksina että alakohtaisesti. Mukana arvioinnissa on yli 800 yliopistoa ympäri maailmaa.

QS World University Rankings 2014