Ritva Toivonen on valittu maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan dekaaniksi

Dosentti Ritva Toivonen on valittu maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan dekaaniksi vuoden 2018 alusta.

Dosentti Ritva Toivonen (s. 1962) aloittaa maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan dekaanina ensi vuoden alusta.

Ritva Toivonen valmistui filosofian maisteriksi Helsingin yliopistosta vuonna 1987 ja lisensiaatiksi 1995. Toivonen väitteli vuonna 2011 filosofian tohtoriksi Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisestä tiedekunnasta.

Ritva Toivonen toimi Pellervon taloustutkimus PTT:n tutkimusjohtajana vuosina 1997–2007 ja sen jälkeen metsätalouden kehittämiskeskus Tapion johtajana ja Tapio Oy:n toimitusjohtajana vuoteen 2016 saakka. Hän on vuosina 2016–2017 toiminut myös Säkylän liiketoimintajohtajana ja viime toukokuusta Rauman kauppakamarin toimitusjohtajana.