Professori Jari Niemelän muotokuva paljastettiin Viikissä

Helsingin yliopiston bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan entisen dekaanin, yliopiston nykyisen rehtorin muotokuvan on ottanut valokuvaaja Meeri Koutaniemi.

Bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan tilaama professori Jari Niemelän muotokuva paljastettiin tänään Viikin kampuksella. Muotokuva on valokuva, jonka on ottanut Meeri Koutaniemi. Helsingin yliopiston rehtori, professori Jari Niemelä toimi bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan dekaanina vuosina 2004–2017.

Jari Niemelä on toiminut kaupunkiekologian vakinaisena professorina Helsingin yliopistossa vuodesta 2005 ja Helsingin yliopiston kestävyystieteen instituutti HELSUS:in ensimmäisenä johtajana syksyyn 2018 saakka. Helsingin yliopiston rehtorina professori Niemelä aloitti elokuun alussa 2018.

Muotokuva luovutettiin Helsingin yliopiston taidekokoelmiin, ja se sijoitetaan Viikinkaari 1:ssä sijaitsevaan Biokeskus 3:een.