Helsingin yliopisto maataloustieteessä maailmanlaajuisesti sijalla 36

Vuonna 2017 maataloustieteen sijoitus oli 35:s. Riippumaton Shanghai Ranking listasi Helsingin yliopiston sadan parhaan joukkoon yhteensä 18 oppiaineessa.

Helsingin yliopisto on arvioitu kansainvälisessä arvioinnissa maailman 36:nneksi maataloustieteen oppiaineessa.  Arvioinnin teki riippumaton Shanghai Ranking. Tulokset julkaistiin Global Ranking of Academic Subjects -listauksessa.

Maataloustieteiden oppiaineessa kärkikolmikossa ovat hollantilainen Wageningenin yliopisto, yhdysvaltalaisen Kalifornian yliopiston Davisin toimipiste sekä Kiinan maatalousyliopisto. Viime vuonna Helsingin yliopiston sijoitus maataloustieteissä oli 35:s.

Shanghai Ranking mittaa yliopistojen menestystä tietyssä oppiaineessa esimerkiksi tieteellisten julkaisujen ja siteerausten sekä kansainvälisten yhteisartikkelien ja arvostetuissa tiedejulkaisuissa ilmestyneiden artikkeleiden määrässä. Yliopistoja vertaillaan 54 oppiaineessa viideltä tieteenalalta.