Eläinlääketieteen oppiaine sijoittui maailmanlaajuisesti 75 parhaan joukkoon

Shanghai Ranking sijoittaa Helsingin yliopiston eläinlääketieteen oppiaineen kansainvälisessä yliopistoarvioinnissa 51–75 parhaan joukkoon. Viime vuonna sijoitus oli 42:s. Shanghai Ranking listasi Helsingin yliopiston sadan parhaan joukkoon yhteensä 18 oppiaineessa.

Helsingin yliopisto on arvioitu maailman 75 parhaan joukkoon eläinlääketieteen oppiaineessa. Tarkemmin eläinlääketiede osuu sijoille 51–75. Arvioinnin teki riippumaton Shanghai Ranking, jonka tulokset julkaistiin Global Ranking of Academic Subjects  -listauksessa. Maailman parhaaksi arvioitiin belgialainen Gentin yliopisto, toiseksi Davisissa sijaitseva Kalifornian yliopisto ja kolmanneksi Kööpenhaminan yliopisto.

Shanghai Ranking mittaa yliopistojen menestystä tietyssä oppiaineessa esimerkiksi tieteellisten julkaisujen ja siteerausten sekä kansainvälisten yhteisartikkelien ja arvostetuissa tiedejulkaisuissa ilmestyneiden artikkeleiden määrässä. Yliopistoja vertaillaan 54 oppiaineessa viideltä tieteenalalta.