Lähde lasten kanssa avaruuteen Tiedekulmassa 20.–21.9.

Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevassa Tiedekulmassa voi uppoutua koko perheen tai kaverijoukon kanssa avaruuteen maksuttomissa koko perheen tapahtumissa tiistaina 20.9. ja keskiviikkona 21.9.2022.

Miltä meteoriitti tuntuu? Miten kraatteri syntyy? Pystyykö avaruudessa olemaan, jos pidättää hengitystä?

Tervetuloa kokeilemaan, kysymään ja näkemään! Helsingin yliopiston kaikille avoimessa Tiedekulmassa vietetään syyskuun puolivälissä avaruusteemaisia viikkoja, joista kaksi päivää on pyhitetty lapsille ja lapsenmielisille.

Päiväni avaruustutkijana – tiedetyöpajoja koko perheelle

Aika: 20.9.2022 klo 16–19

Paikka: Tiedekulma, Yliopistonkatu 4, Helsinki

Tiistain työpajoissa pääsee kokeilemaan muun muassa jauhokraatterien tekoa, lämpökameroita, maailmankaikkeussimulaatioita VR-laseilla ja näytteitä oikeista meteoriiteista. Avaruusaiheisia kysymyksiä ihmetellään yhdessä Helsingin observatorion ja Helsingin yliopiston avaruustutkijoiden ja tiedekasvattajien kanssa. Tule koko ajaksi tai vain pistäytymään!

Tutustu työpajatapahtumaan tarkemmin

HS Lasten tiedekysymykset LIVE

Aika: 21.9. klo 17–18.30

Paikka: Tiedekulma, Yliopistonkatu 4, Helsinki

Keskiviikkona yleisön eteen Tiedekulman lavalle saapuu Helsingin Sanomien suosikkipalsta Lasten tiedekysymykset. Kysymyksiä voi esittää myös WhatsAppin kautta. Live-yleisön kysymyksiin ovat vastaamassa avaruuden asiantuntijat astrofyysikko Sissi Enestam, apulaisprofessori Mikael Granvik, professori Minna Palmroth ja avaruusfilosofi Tuukka Perhoniemi. Tilaisuuden juontaa Jukka Ruukki Helsingin Sanomien tiedetoimituksesta.

Tutustu tiedekysymystapahtumaan tarkemmin

Tervetuloa kokemaan avaruus Tiedekulman maksuttomiin koko perheen työpajoihin ja tapahtumiin!