Urbaria hakee korkeakouluharjoittelijaa

Harjoittelu tarjoaa monipuolisia työtehtäviä mm. tiedeviestinnässä. Astu näköalapaikkalle seuraamaan kaupunkitutkimuksen kentän ajankohtaisimpia tapahtumia!

Kaupunkitutkimusinstituutti Urbaria on Helsingin yliopiston monitieteellinen tutkijaverkosto. Urbarian tehtävänä on mm. kehittää Helsingin yliopiston kaupunkitutkimusta ja yhteistyötä kaupunkien, Aalto-yliopiston ja muiden sidosryhmien kanssa. Urbaria edistää aktiivisesti myös kaupunkitutkimuksen yhteiskunnallista vaikuttavuutta.

Harjoittelijana työtehtäviisi kuuluu:

• Urbarian viestintä, kuten verkkosivujen ja sosiaalisen median päivittäminen
  • uutisartikkeleiden kirjoittaminen,
  • erilaisten tilaisuuksien järjestäminen,
  • selvitysten ja raportoinnin tuottaminen
  • osallistuminen sidosryhmätoimintaan ja
  • osallistuminen Urbarian toiminnan kehittämiseen ja koordinointiin.

Harjoittelu toimii oivallisena näköalapaikkana kaupunkitutkimuksen ja -kehittämisen ajankohtaisiin teemoihin ja tapahtumiin. Harjoittelijana toimit osana Urbarian ydintiimiä, mutta odotamme sinulta myös kykyä itsenäiseen työskentelyyn.

Harjoittelun menestyksekäs hoitaminen edellyttää kiinnostusta kaupunkiteemoihin, soveltuvaa korkeakoulutusta, tietoteknisiä valmiuksia, järjestelykykyä, vuorovaikutustaitoja, sekä hyvää suomen ja englannin kielen sujuvaa suullista ja kirjallista osaamista. Harjoittelu mahdollistaa itsenäisen työskentelyn, etätyön ja joustavat työajat. Kokemus viestinnästä katsotaan hakijan eduksi.

Harjoittelija rekrytoidaan osaksi Helsingin yliopiston yhteiskuntasuhteiden osastoa.

Ajoitus:

kesä-lokakuu 2022 (5 kk). Harjoittelun tarkka kesto ja ajankohta sovitaan yhdessä hakijan kanssa.

Palkkaus:

Korkeakouluharjoittelun palkka on 1500e /kk. Yliopiston myöntämää harjoittelutukea (voucher) ei edellytetä eikä käytetä rekrytoinnissa.

Hakemukset:

Pyydämme tehtävästä kiinnostuneita lähettämään lyhyen hakemuksen ja ansioluettelon yhtenä pdf-tiedostona osoitteeseen urbaria@helsinki.fi

Haku päättyy ti 31.5.2022. Haastattelukierros järjestetään mahdollisimman pian ja valinta tehdään heti sopivan hakijan löydyttyä.

Lisätietoa Kaupunkitutkimusinstituutista löydät:

Lisätietoja harjoittelusta voit tiedustella Urbarian yhteyspäällikkö Iiris Koivulehdolta iiris.koivulehto@helsinki.fi.