Korhosen tutkimuskohteena on 2000-luvun oppiminen Innovatiivisen koulun viitekehyksessä. Erityisenä painopistealueena on digitaalisen teknologian ja innovaatiokasvatuksen mahdollisuudet 2000-luvun oppimisen tukemisessa ja kokonaisvaltaisen koulun toiminnan kehittämisessä. Hän tekee tutkimus- ja kehittämisyhteistyötä useiden kansallisten ja kansainvälisten verkostojen kanssa.
Karmen tutkimusintresseissä painottuu työelämän tutkimus; aikuisten oppiminen, osaamisen kehittäminen, uudenlainen asiantuntijuus, työntekijälähtöinen strateginen – ja kehittäjätoimijuus sekä muutoksen mahdollistaminen sekä tukeminen työyhteisöissä.
Reinius on työskennellyt it-alalla asiakas- ja henkilöstökoulutusten sekä työprosessien kehittämisen parissa reilun kymmenen vuoden ajan ennen paluutaan yliopistolle. Vuodesta 2018 lähtien hän on työskennellyt koulun toimintakulttuurin kehittämiseen keskittyvissä tutkimus- ja kehittämishankkeissa tukien kouluja niiden kehittämistyössä sekä koordinoiden koulun toimijoiden ja yliopiston tutkijoiden välistä yhteiskehittämistä.