Historian ja keskiajan tutkimuksen avoimien opintojen opintoneuvonta

Pilotointi: Historian ja keskiajan tutkimuksen avoimissa opinnoissa pilotoidaan henkilökohtaista opintoneuvontaa! Syksyllä 2022 koulutusasiantuntija sekä kaksi opetusavustajaa tukevat sinua historian ja keskiajan tutkimuksen avoimien opintojen suunnittelussa esimerkiksi ZOOM:issa.
Kenelle

Henkilökohtainen opintoneuvonta on tarkoitettu erityisesti sinulle, jos haluat suunnitella historian tai keskiajan tutkimuksen opintojasi yhdessä koulutusasiantuntijan tai opetusavustajan kanssa. Motivaatiosi opiskella avoimia opintoja on esimerkiksi:

• oman osaamisesi kehittäminen
  • opintokokonaisuuden suorittaminen
  • tutkintotavoitteisuus
  • opettajan pätevyys.
Henkilökohtainen opintoneuvonta on suunnattu opinnoista kiinnostuneille ja jo avoimessa opiskeleville, jotka haluavat kehittää monialaisesti osaamistaan avoimin opinnoin.
Hyödyt ja tavoitteet

Henkilökohtaisessa opintoneuvonnassa saat tukea muun muassa:

• historian ja keskiajan tutkimuksen avoimien opintojen suunnitteluun ja aikataulutukseen
  • omien opiskelutavoitteidesi kirkastamiseen
  • opiskelumotivaation ylläpitoon.
Voit kysyä sinua pohdituttavista teemoista ennen opintojen alkua tai niiden aikana.
Toteutus

Henkilökohtainen opintoneuvonta toteutetaan verkon välityksellä etäohjauksena. Koulutusasiantuntija ja opetusavustajat järjestävät Zoom:issa pop-up-tilaisuuksia, joissa voit kysyä historian ja keskiajan tutkimuksen avoimista opinnoista.

Osana syksyn 2022 Historian perusopintojen kurssien opetusta on myös mahdollista tavata opetusavustajia opetuksen yhteydessä. He auttavat ja tukevat myös kirjallisten tehtävien kanssa sekä lukupiirien perustamisessa.

Tapaat meidän syksyn perusopintojen Historiantutkimuksen johdantokurssi sekä Antiikki ja keskiaika - opintojen etätapaamisissa. Lisäksi kurssien aikana järjestetään vapaaehtoisia lähi- sekä etätapaamisia.

Ota yhteyttä (avoin-student at helsinki.fi ) mikäli haluat sopia oman erillisen tapaamisen tai sinulla on teema josta toivot yhteistä tapaamista.

Opiskelijoilla on mahdollisuus ottaa matalla kynnyksellä yhteyttä ja saada apua opintojen suunnitteluun sekä kurssien aikaiseen toimintaan.
Koulutusasiantuntija esittäytyy

Olen valmistunut maisteriksi Helsingin yliopistosta yleisestä historiasta sekä arkeologiasta. Teen väitöskirjaa Historian ja kulttuuriperinnön tohtoriohjelmassa. Aiheeni on Suomen alueen keskiajan lasimaalaukset ja näkökulmani liikkuvat Suomen ja Pohjoismaiden historian, Taidehistorian sekä Arkeologian alueilla.

Toimin koulutusasiantuntijana jatkuvan oppimisen puolella eli tuttavallisemmin Avoimessa yliopistossa. Suunnittelen Historian sekä Keskiajan tutkimuksen opintoja sekä eräitä Kotimaisen kirjallisuuden kandiohjelman opintoja.

Minulta saat apua opiskelukäytäntöihin sekä opintojesi suunnitteluun.

Ota yhteyttä avoin-student at helsinki.fi sähköpostin kautta.

Historian ja keskiajan tutkimuksen opinnoissa on paljon valinnan varaa. Suunnitellaan yhdessä sinun näköisesi opinnot!
Opetusavustajat esittäytyvät

Olen Aleksi, neljännen vuoden historian opiskelija, joka on erikoistunut Latinalaisen Amerikkaan ja Afrikkaan.

Minäkin olen aloittanut historian opinnot Helsingin yliopiston avoimessa yliopistossa syksyllä 2018, joten olen ollut aikanaan samassa tilanteessa, jossa moni teistä on nyt. Voin siis kokemuksesta todeta, että olette tehneet hyvän valinnan näille kursseille tullessa, oli syy siihen mikä tahansa. Toivottavasti teillekin nämä kurssit tulee olemaan yhtä antoisia, mitä ne minulle olivat aikanaan.

Jos tulee kursseihin liittyen mitään kysyttävää tai ongelmia, niin olkaa minuun tai Sampoon yhteydessä ja hoidetaan asiat.

Opetusavustajat ovat mukanasi perusopintojen syksyn jaksoilla!

Tervehdys kaikille! Opiskelen historiaa toista vuotta Helsingin yliopistossa. Olen opintovapaalla aiemmasta työpolustani, josta kuuden vuoden jälkeen päätin tehdä täyskäännöksen ja palata vanhan kiinnostukseni pariin.

Viimeisimmistä opinnoista ennen nykyisiä on vierähtänyt tovi, joten olen päässyt melko tyhjällä taululla pohtimaan historian aineelle ominaisten esseiden kirjoittamista, ja samalla olen oppinut kuinka harjoittelu ja rohkeus lukea omia kirjallisia tuotoksia ovat avainasemassa kirjoittajana kehittymisessä. Tutuiksi ovat myös tulleet aloittamisen tuska ja omien opiskelutapojen hahmottaminen. Jokaisella meistä on omat tapamme oppia ja kirjoittaa, ja opinnot antavat aina uuden mahdollisuuden näiden tapojen löytämiseen.

Aleksi ja minä olemme käytettävissä niin ideoiden pallottelussa kuin ongelmatilanteissa, eli olkaa rohkeasti yhteydessä.

Kysy rohkeasti apua niin ratkaistaan ongelmat yhdessä!
Opetusavustajat tukemassa sinua myös opintojen aikana!

Opetusavustajat ovat myös syksyn historian ja keskiajan tutkimuksen avoimien opintojen kursseilla mukana auttamassa käytännön opiskelussa sekä tukemassa esimerkiksi kirjallisten tehtävien kanssa.

Sinua voisi kiinnostaa myös

Opiskelua tukevat kurssit ja kaikille avoimet webinaarit.