Bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan käytännön ohjeet poikkeustilanteessa

Sivua on päivitetty 17.1.2022

Tältä sivulta löydät bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan tuoreimmat käytännön ohjeet henkilökunnalle ja opiskelijoille poikkeustilanteessa. Päivitämme sivua tarpeen mukaan.

Huomaathan, että tällä sivulla ei toisteta Yliopiston yleisiä poikkeustilanneohjeita vaan niitä tulee seurata yliopiston kotisivulta > koronavirustilanne.

Uusimmat päätökset: Kriisin johtoryhmän päätökset 14.1.2022

De­kaa­nin vies­ti hen­ki­lös­töl­le

Päivitetään vuoden 2022 osalta kun uutta sisältöä ilmestyy.

Työs­ken­te­ly yli­opis­ton ti­lois­sa ko­ro­na­vi­rus­ti­lan­teen ai­ka­na

Katso yliopiston 17.1.2022 päivitetyt linjaukset tilojen käytöstä: Etätyö, työskentely yliopiston tiloissa, työaika

Noudata turvallisuusmääräyksiä kun työskentelet laboratoriossa ja muista varata vuorosi etukäteen sähköisestä varauskalenterista

Biologisten asemien osalta lisätietoja saa johtaja Jouni Heiskaselta.

Oh­jei­ta esi­hen­ki­löil­le

What to do in case you or your employee/student has contracted coronavirus of suspects it (vain englanniksi, vaatii kirjatumisen Flammaan)

Ope­tus­jär­jes­te­lyt

Opetus ja tentit:

Päivitetty 12.1.2022: Kolmannen periodin opetus ja tentit

Katso yliopiston yleiset ohjeet opiskelijalle ja henkilöstölle.

Biologiset tutkimusasemat

Asemilla majoituskapasiteettia on pienennetty merkittävästi pandemian takia. Tutkimusta ja opetusta priorisoidaan, jolloin asemien muu käyttö on hyvin rajoitettua ja käsitellään tapauskohtaisesti. Käsittelyssä huomioidaan valtakunnalliset ja alueelliset rajoitukset ja linjaukset. Olethan aina hyvissä ajoin yhteydessä toimistoon ennen kaavailtua tuloasi asemalle.

Jos epäilet koronavirustartuntaa tai sairastut koronaan – miten toimit?

Noudata Yliopiston antamia ohjeita poikkeustilanteessa (päivitetty 14.1.: Sairastaminen, työterveys, rokotukset, karanteeni

Helsingin yliopiston yleinen ohjeistus poikkeustilanteessa

Bio- ja ympäristötieteellinen tiedekunta:

Dekaani Jaakko Kangasjärvi
Tutkimuksen varadekaani Minna Nyström